کد خبر : 84092
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401- 50: 18

رئیس سازمان آتش نشانی بندرانزلی:

قبل از خرید واحدهای ساختمانی از آتش نشانی استعلام بگیرید

قبل از خرید واحدهای ساختمانی از آتش نشانی استعلام بگیرید

رئیس سازمان آتش نشانی بندرانزلی گفت: شهروندان قبل از خرید واحدهای ساختمانی با هدف رعایت نکات ایمنی از سازمان آتش نشانی استعلام بگیرند.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، مهرداد رضاپور در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه شهروندان قبل از خرید واحدهای ساختمانی از سازمان آتش نشانی استعلام بگیرند، اظهار کرد: از نظر علم آتش نشانی به ساختمان های بالای شش طبقه، ساختمان های بیشتر از ۲۳ مترمربع همچنین ساختمان هایی که در هر طبقه بیش از چهار واحد داشته باشند، ساختمان های بلند مرتبه و پر اهمیت گفته می شود.

 

وی افزود: شهروندان با هدف رعایت نکات ایمنی و حفظ جان خود و عزیزانشان باید بسیار دقت کرده و تمام نکات ایمنی ساختمان را قبل از خرید مورد توجه و دقت نظر قرار دهند و حتما از سازمان آتش نشانی در خصوص ایمنی تایید شده و دارا بودن گواهی ایمنی استعلام بگیرند.

 

رضاپور با تاکید بر اینکه برخی از شهروندان یک ساختمان را پیش خرید می‌کنند که در زمان صدور پایان کار ممکن است با مشکل مواجه شود، گفت: بهتر است قبل از پیش خرید ساختمان به سازمان آتش نشانی مراجعه و درخواستی مبنی بر اطلاع از اینکه ساختمان مورد نظر دارای گواهی ایمنی بوده یا خیر را تنظیم کرده و به کارشناسان آتش نشانی ارائه دهید.

 

وی افزود: برای ساختمان های بلند مرتبه تعبیه پله های فرار، پاگرد مضاعف، درب ضد حریق، نصب جعبه های فایرباکس، کپسول های اطفاء حریق، سیستم اطفاء حریق خودکار و… ضروری است و چنانچه ساختمانی مجهز به این امکانات نباشد، گواهی تایید ایمنی ساختمان را دریافت نخواهد کرد.

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی تصریح کرد: در صورت دریافت گزارش درباره ساخت و ساز بناهای نا ایمن، برای مالک اخطار صادر و ارسال می شود؛ همچنین گزارش این موارد برای شهرداری نیز ارسال خواهد شد.

 

رضاپور با بیان اینکه دغدغه همیشگی ما حریق در ساختمان های بلند مرتبه شهر است، گفت: سال هاست که موضوع حریق در ساختمان های بلند مرتبه شهر باعث نگرانی جدی ما شده است و در همین راستا رایزنی‌های بسیاری برای تامین اعتبار لازم جهت خریداری خودروی نردبان هیدرولیک انجام شده ولی تاکنون به نتیجه نرسیدیم و به رغم وجود ضرورت، شهرستان بندرانزلی هنوز به خودروی نردبان هیدرولیک تجهیز نشده است.

 

وی خودروی نردبان هیدرولیک را از کمبودهای اصلی سازمان آتش نشانی بندرانزلی دانست و عنوان کرد: با توجه به ساخت و ساز ساختمان های بلند مرتبه که در سطح شهر در حال انجام است، برخورداری از این خودرو یک ضرورت است، زیرا برای مهار حریق در ساختمان های بالای شش طبقه به آن نیاز مبرم داریم.

 

رئیس سازمان آتش نشانی بندر انزلی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تجهیزات و امکانات موجود امکان اطفاء حریق تا چهار طبقه را داریم و بیشتر از آن تنها با فداکاری آتش نشانان است که با بالا رفتن از پله های پر از دود و خطر انجام می شود.

 

رضاپور خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۳۸ مورد ماموریت توسط نیروهای آتش نشانی بندرانزلی در سطح شهرستان انجام شده که مهمترین عناوین این ماموریت ها اطفاء حریق واحدهای مسکونی و تجاری، ساختمان‌های اداری، آتش سوزی ترانس برق و اطفاء آتش سوزی خودرو و موتور سیکلت بوده است؛ همچنین طی این مدت دو مورد مجروح شدن نیروهای آتش نشان را داشتیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار