کد خبر : 86682
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401- 32: 0

دبیر جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی:

اصحاب رسانه به ویژه در گیلان، سفیران جشنواره ملی رضوی هستند

اصحاب رسانه به ویژه در گیلان، سفیران جشنواره ملی رضوی هستند

دبیر دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی گفت: اصحاب رسانه اعم از خبرنگاران و مدیران و سرپرستان رسانه ها بویژه در گیلان به جهت میزبانی، سفیران جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی هستند.

به گزارش گیلانستان، سید جلال فیاضی روز یکشنبه در نشست مشترکی با مدیرکل ومعاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اصحاب رسانه این خطه به عنوان میزبانان جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور افزود : این جشنواره که دهمین دوره است بعد از ۴ سال وقفه امسال دوباره از سر گرفته شده است.

 

وی عنوان کرد: تاکنون از ۹ دوره جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی که در کشور برگزار شده هشت دوره آن در استان گیلان و یک‌دوره بطور مشترک با استان سمنان انجام شده است..

 

وی اضافه کرد: در دهمین دوره این جشنواره آثار رادیویی و تلویزیونی از آثار مطبوعاتی، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری منفک شده است تا این رسانه ها در یک شرایط برابر آثار خود را ارائه کنند.

 

وی اضافه کرد: در این استان ناظر جشنواره از اهالی رسانه استان انتخاب شده است که کل ابعاد نظارتی را تکمیل می کند و ارزیابی انجام شده می تواند ملاک ارزیابی دوره ۲۱ جشنواره امام رضا(ع) باشد.

 

فیاضی، ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت را از جمله محورهای این جشنواره عنوان کرد.

 

وی، فرآوری محتوای تولیدی جشنواره‌ جهت انتشار در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، گسترش فرهنگ ناب رضوی در رسانه‌ها و توسعه مشارکت عمومی در تولید و نشر محتوای فرهنگ رضوی در فضای مجازی، ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه‌های قرآن کریم و احادیث، شخصیت و سیره امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) از دیگر عناوین این دوره ذکر کرد.

 

حمایت از توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای بر پایه فرهنگ، سیره و آموزه‌های رضوی در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، تقویت دیپلماسی زیارت و دیپلماسی فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ منور رضوی در کشورهای همسایه اسلامی و منطقه اوراسیا هم از محورهای دیگر جشنواره به بیان فیاضی بود.

 

وی با بیان اینکه آثار فضای مجازی هم از این دوره منفک شده است ، افزود: این جشنواره در بخش ملی شامل قالب‌های منتشره در مطبوعات، خبرگزاری‌ها وپایگاه‌های خبری اعم از سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، گزارش، گزارش خبری، مصاحبه، نقد و مقاله، عکس و گزارش تصویری (مجموعه عکس و کلیپ) است.

 

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) الگوی گفتگو و مداراست، افزود : از اینرو این موضوع به عنوان محور بخش ویژه و بین الملل دهمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است ضمن آنکه قبل از برگزاری اختتامیه جشنواره ۲، سه کارگاه تخصصی و نشست هم اندیشی هم پیرامون امام رضا(ع) و سیره رضوی در این عرصه برگزار خواهیم کرد.

 

آخرین مهلت ارسال آثار، ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ و اختتامیه جشنواره نیمه دوم اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار