کد خبر : 95014
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402- 27: 19

مدیرکل صمت گیلان:

قیمت مرغ در بازار گیلان کاهش می  یابد

قیمت مرغ در بازار گیلان کاهش می  یابد

مدیرکل صمت گیلان گفت: به دنبال افزایش جوجه ریزی در استان، پیش بینی می شود تا ماه های آینده شاهد کاهشی شدن قیمت مرغ در بازار باشیم.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان، با اشاره به بازرسی های انجام شده در بازار، اظهار کرد: قیمت اقلام پرمصرف و خوراکی با حداقل نوسان مواجه بوده و بازاری آرام در اکثر کالاها داریم.

 

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در بخش های مرغ و گوشت و روغن و برنج و رب و ماکارونی و… نداریم، افزود: در بازار میوه و صیفی جات نیز شاهد ثبات قیمت ها هستیم و برخی از محصولات فصل نیز با کاهش ۱۰ درصدی قیمت مواجه هستند.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و لزوم تامین برخی اقلام پرمصرف همچون روغن، شکر، مرغ و برنج، اضافه کرد: به دنبال افزایش جوجه ریزی در استان، پیش بینی می شود تا ماه های آینده شاهد کاهشی شدن قیمت مرغ در بازار باشیم.

 

پورحیدری، عمده ترین مشکل بازار برنج استان را نگهداری توسط کشاورز به امید افزایش قیمت، وجود دلالان بازار برنج و عدم خرید تضمینی از سوی دولت دانست و یادآور شد: به زودی فروشگاه ها نسبت به خرید برنج ایرانی اقدام خواهند کرد.

 

وی با تاکید بر لزوم خرید تضمینی برنج داخلی و عدم واردات بی رویه در فصل برداشت و ایجاد زمینه صادرات و زمینه سازی جهت خرید با کالابرگ توسط کارکنان از سوی دولت، افزود: قیمت مناسب مرغ در گیلان موجب شده برخی از سودجویان به دنبال خارج کردن غیر مجاز آن از استان باشند که در بازار داخل استان خلل ایجاد می کند.

 

مدیرکل صمت گیلان همچنین خواستار تامین شکر مورد نیاز برای مصارف خانوار، صنف و صنعت شد و عنوان کرد: کارخانجات تولیدی شکر خارج از استان هستند و لذا با عرضه نامطلوب مواجه هستیم؛ این در حالی است که نیاز استان به شکر جدی است.

 

وی از انجام ۲۹ مورد بازرسی در حوزه قاچاق و ۲۰۳ مورد در حوزه غیر قاچاق خبر داد و تصریح کرد: نظارت بر مشاورین املاک نیز انجام و از ۳۲۲۱ مورد بازرسی، ۲۷۳ مورد تخلف در بخش های گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور و عدم اخذ پروانه کسب و… کشف شد.

 

فرزاد اسدی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گیلان نیز، گندم موجود در انبارهای استان را ۱۲۲ هزار تن اعلام و اظهار کرد: برای چهار ماه ذخیره گندم در سیلوها و کارخانجات آرد استان داریم.

 

وی با بیان اینکه فاز سوم هوشمندسازی یارانه نان به زودی اجرایی می شود، گفت: واحدهای نانوایی نیازمند آموزش استفاده از سامانه فروش نان هستند.

 

مدیرکل غله گیلان، از پیش بینی تخصیص خمیرمایه نان دولتی به صورت هوشمند خبر داد و اضافه کرد: فرمانداران نسبت به احداث نانوایی های آزادپز در شهرستان ها اقدام کنند تا شاهد جلوگیری از صف های طولانی نان باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار