کد خبر : 75679
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 بهمن 1400- 00: 12

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان:

اجرای جشنواره خرید شفاف و درج قیمت تولید در گیلان

اجرای جشنواره خرید شفاف و درج قیمت تولید در گیلان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: جشنواره خرید شفاف و درج قیمت تولید بر روی کالاها در استان گیلان در حال اجرا است.

به گزارش گیلانستان، مهدی نقدی صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران از اجرای طرح درج قیمت تولید در کالاهای مشمول جشنواره خرید شفاف خبر داد و گفت: تاکنون چهار گروه کالایی برای این طرح تعریف شده که درج قیمت تولید آنها الزامی شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان عرضه کالا با قیمت مناسب با رویکرد شفافیت اطلاعات قیمتی را یکی از اهداف مهم این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: تقویت و توسعه فرآیند خود تنظیم گری و جلوگیری از احتکار و ایجاد اطمینان در مصرف کنندگان از تأمین و توزیع مطلوب کالا، ایجاد رقابت در کسب فرصت‌های بازار، توسعه کسب و کار و مهم‌تر از همه، آگهی بخشی به مردم از فرآیند دقیق قیمت گذاری از ارکان اجرای این طرح است.

نقدی با اشاره به اینکه درج قیمت تولید در کالاهای اساسی و ضروری مواد غذایی و برخی کالاهای صنعتی در فاز اول طرح در راستای جشنواره خرید شفاف مؤثر است، عنوان کرد: در کالاهای مصرفی حداکثر ۲۷ درصد و در کالاهای سرمایه‌ای حداکثر ۳۰ درصد هزینه توزیع به قیمت درج شده درب کارخانه روی کالا اضافه می‌شود و بیش از این تخلف محسوب می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه بازرسی‌های درج قیمت تولید از مبدا کارخانجات در شهرستان‌های متعدد استان در حال انجام است، اضافه کرد: تاکنون تعداد ۱۲۶ واحد تولیدی در گیلان مکلف به درج قیمت تولید بر روی محصولات خود شده‌اند و همچنان این روند برای دیگر محصولات تولیدی و صنعتی گیلان در حال اجرا است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار