کد خبر : 68348
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1400- 31: 12

معاون فرهنگی اوقاف گیلان:

مانور سلامت در بقاع متبرکه استان گیلان برگزار می شود

مانور سلامت در بقاع متبرکه استان گیلان برگزار می شود

معاون فرهنگی اوقاف گیلان با اشاره به اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه استان، گفت: این مانور با هدف ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت اجرا می شود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سجاد کاظمی پور صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت بقاع متبرکه در بخش‌های طی یک سال گذشته، اظهار کرد: هیأت امنای بقاع متبرکه در زمینه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی اقدامات بسیاری انجام داده‌اند.

وی به راه اندازی ۱۵ کارگاه‌های تولید ماسک، اقلام پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام در بقاع متبرکه اشاره کرد، گفت: در راستای حفظ سلامت زائران نیز هر روز صحن بقاع و امامزادگان ضدعفونی شده است.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان در ادامه با اشاره به همکاری این دستگاه با سایر نهاد در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تسهیل در دفن اموات و انجام اعمال مذهبی، افزود: یکی از برنامه‌های اداره کل اوقاف در دهه ولایت اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه است.

وی با بیان اینکه اینکه طرح به منظور ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت است، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا بسترهای لازم برای جلب مشارکت عمومی در حوزه سلامت فراهم شده و در قالب این طرح غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی و کمک به نظام سلامت کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای مانور سلامت، افزود: در این طرح مراکز افق بقاع متبرکه که کارگاه تولید ماسک دارند به صورت رایگان ماسک بین زائرین توزیع می‌کنند.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان در ادامه توزیع بسته‌های مواد شوینده و ضدعفونی کننده بین زائران و مجاوران توسط مراکز افق بقاع متبرکه را از دیگر برنامه بر شمرد و اضافه کرد: در این طرح با همکاری خدام افتخاری و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه، آزمایش قند خون، فشار، ویزیت رایگان از زائرین و مجاورین بقاع متبرکه انجام شود و با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از زائرین صورت گیرد.

حجت الاسلام کاظمی پور با بیان اینکه تجلیل از پرستاران و کادر درمان را از دیگر بخش‌های است، گفت: رؤسای ادارات شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، رشت و مدیرکل اوقاف گیلان با حضور در مراکز درمانی از کادر درمان قدردانی کرده‌اند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای مبارزه با کرونا ۷۰ هزار بسته معیشتی توسط مراکز افق بقاع متبرکه در مناطق محروم استان توزیع شده است، اظهار کرد: ارزش بسته‌های توزیع شده توسط مراکز افق بقاع متبرکه ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار