کد خبر : 66416
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 خرداد 1400- 31: 19

عباسی سلیمی نمین در رشت:

مبنا قرار دادن خود، دلیل طرد احمدی نژاد توسط اصولگرایان بود

مبنا قرار دادن خود، دلیل طرد احمدی نژاد توسط اصولگرایان بود

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت پرشور که شاخص جمهوریت نظام است، گفت: اگر مردم در صحنه باشند تهدیدات بیرونی و آفات درونی مهار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، عباسی سلیمی نمین صبح امروز در نشست انتخابات دولت جوان حزب اللهی در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور رشت اظهار کرد: اگر امروز در ارتباط با انتخابات نگرانی به جامعه پمپاژ می‌کنیم، کارکرد عمدتا بهره‌مندی احزاب تا بهره‌دهی است.

وی با بیان اینکه نبود کارکرد حزبی در احزاب حتی با سابقه منجر به ایجاد گروه‌های منفعت طلب می‌شود، افزود: بسیاری خودشان را رئیس جمهور بالقوه می‌دانند این امر ناشی از عدم التزام به ساختار ما جمعی است که بدون ساختار در مقام سنجش خود فرد برمی‌آید.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه بسیاری از بحران‌ها در کشورهای مختلف با برگزاری انتخابات رفع می‌شود، گفت: ما در نهایت نتوانستیم در جریان اصولگرایی حرکتی کنیم و از طریق کار جمعی به مسئله انتخابات نزدیک شویم چرا که در ارتباط با کار جمعی سابقه طولانی نداریم البته در جریان مقابل نیز فردگرایی تاثیرات منفی داشته است.

سلیمی با اشاره به انتقادات وارد شده به تصمیمات شورای نگهبان بیان کرد: بخشی از عملکرد شورای نگهبان استنباطی است، و انتخاب ما بر اساس همین استنباط جمعی است که البته کاندیداهای عدم احراز صلاحیت شده در حرکتی درست خود را ملزم به نظر قانونی شورای نگهبان دانستند.

وی با تاکید بر ضرورت اقدامات جمعی در انتخابات پیش رو تصریح کرد: وقتی از طریق کار جمعی به نتیجه می‌رسیم مواهب زیادی دارد، منحصر به این نیست که دغدغه‌های ما را قبل از انتخابات بر طرف کند بلکه پس از انتخابات می‌تواند پس از انتخابات مرتفع کند، اگر ضعف فرد انتخاب شده بروز پیدا کرد می‌توان از طریق کار جمعی آن را اصلاح کرد چرا که جایگاه رفیع آفات رفیع هم دارد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران دلیل طرد احمدی نژاد توسط اصولگرایان را مبنا قرار دادن خود دانست و گفت: احمدی نژاد سرمایه جامعه را حساب گرایانه برای ایجاد یک پایگاه اجتماعی برای خود هزینه کرد و این می‌توانست مشکل جدی در کشور ایجاد کند و دیگر به اصولی که اصولگرایان به آن پایبند بودند تبعیت نکرد و خود را مبنای ارزش‌گذاری قرار داد.

سلیمی در پاسخ به اینکه آیا مردم از ساختارها رد شده و به احزاب رای نمی‌دهند، افزود: شناخت ما از جریان اصولگرا و اصلاح طلب سرمایه نیروی انسانی است و جامعه به سرمایه نیروی انسانی پشت پا نمی‌زند، اما ممکن است برخی اشخاص را در قالب حزب قابل قبول نداند، بنابراین نمی‌توان به این سرمایه شناختی پشت کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت پرشور که شاخص جمهوریت نظام است، گفت: اگر مردم در صحنه باشند تهدیدات بیرونی و آفات درونی مهار می‌شود، بنابراین از دیدگاه رهبر انقلاب انتخابات که مظهر جمهوریت نظام است اصل بر مشارکت است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار