کد خبر : 45358
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398- 28: 12

نایب رئیس کمیسیون حقوقی خانه صنعت در رشت:

محدودیت‌های بانکی برای تولیدکنندگان ایرانی کاهش می‌یابد

محدودیت‌های بانکی برای تولیدکنندگان ایرانی کاهش می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: محدودیت‌های بانکی در حوزه اعطا وام و نحوه اخذ اقساط تسهیلات برای تولیدکنندگان ایرانی کاهش می‌یابد.

به گزارش گیلانستان پیمان پورنصیری حمایت از تولید ملی و پشتیبانی از فعالان اقتصادی و تولیدی، صنعتی کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اخیراً تمهیدات خوبی به‌عمل آمده تا محدودیت‌های بانکی در حوزه اعطاء وام و یا نحوه اخذ اقساط تسهیلات برای تولیدکنندگان داخلی کاهش پیدا کند.

نایب رئیس اول کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در تشریح بیشتر این موضوع عنوان کرد: اگر سرمایه تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی برای پرداخت بدهی‌های بانکی آنان جوابگو باشد دیگر بانک‌ها حق ندارند موضوع ضامن را مطرح کرده و به این طریق محدودیت خدمات بانکی را اعمال کنند.

پورنصیری با بیان اینکه ستاد تسهیل رفع موانع تولید قدم‌های مثبتی جهت کاهش محدودیت‌های بانکی برای واحدهای تولیدی برداشته است تصریح کرد: علاوه بر مواردی که قبلاً ذکر شد از این به بعد مقرر شده تا محدودیت‌های بانکی برای زمانی که اقساط تسهیلات به تعویق می‌افتد به صورت پلکانی به اجرا درآید.

وی عدم مسدود کردن حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها و رفع محدودیت در صدور دست چک را نیز از جمله تصمیمات اخیری که برای حمایت از واحدهای تولیدی اتخاذ شده عنوان کرد و بیان کرد: در بخش‌نامه و مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تمامی مواردی که تاکنون گفته شد به صراحت یاد شده است.

نایب رئیس اول کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از ارسال مصوبات ستاد تسهیل برای تمامی دادستان‌های سراسر کشور‌ و ستادهای تسهیل استانی سخن گفت و خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد تسهیل علاوه بر این حوزه‌ها برای کمیته‌های قضایی و کمیسیون‌های خانه‌های صمت استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.

پورنصیری انعکاس موارد نقض قانون و مقررات و نقض بخش‌نامه‌های سراسری از طریق مبادی نام برده شده به دادستانی‌ را مورد تأکید قرار داد و گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه بانک‌های عامل سراسر کشور برای اجرای صحیح و دقیق مقررات و دستورالعمل‌های صادره همکاری بیشتری داشته باشند.

وی حرکت در راستای ارتقاء وضعیت تولید و صنعت کشور و رفع موانع چالش‌هایی که در این مسیر ایجاد می‌شوند را به‌عنوان یک اولویت مهم لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: مباحث مربوط به سیستم بانکی یکی از مواردی است که اگر بتوانیم مواقع آن را برطرف کنیم بخش تولید و صنعت کشور از این موضوع بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار