کد خبر : 98178
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402- 16: 12

دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان بیان کرد:

مداحان جهان، مشتاق حضور در اجلاس پیرغلامان

مداحان جهان، مشتاق حضور در اجلاس پیرغلامان

دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان بیان کرد: این اجلاس بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و کسانی که در حوزه ستایشگری و مداحی در اقصی نقاط جهان فعالیت می‌کنند، مشتاق هستند در اجلاس خادمان و پیرغلامان حسینی شرکت کنند.

به گزارش گیلانستان، عرفان خداپرست در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت(ع) شاهد اتفاقات بدیع و نو بودیم، اظهار کرد: یکی از این اتفاقات تغییر تاریخ اجلاس و برگزاری آن از قبل و حین ماه محرم به بعد از ماه محرم بود.

 

وی دلیل این تغییر را تلاش برای حضور چهره‌های معروف و شاخص بیان کرد و افزود: دلیل دیگر برگزاری پرشور این اجلاس بود.

 

دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت(ع)، برای نخستین بار حضور بانوان ستایشگر، سخنران و مداح از سراسر کشور را از دیگر ویژگی بارز این اجلاس دانست و گفت: از هر استان سه نفر از بانوان میهمان گیلان بودند.

 

خداپرست یادآور شد: برگزاری محفل شعر آیینی یکی دیگر از برنامه‌های بیستمین اجلاس بین‌المللی خادمان و پیرغلامان حسینی بود که با حضور شعرای ملی و استانی و تجلیل از شاعران استانی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه صبح پنجشنبه یادواره شهدا در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با حضور مردم و میهمانان؛ اختتامیه اجلاس نیز عصر پنجشنبه در ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

 

دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه حدودا بیش از ۲۰ کشور میهمان این اجلاس بودند، افزود: ۴۵ نفر از میهمان حضور داشتند که این استقبال در نوع خود بی‌نظیر است.

 

خداپرست تاکید کرد: اجلاس بین‌المللی پیرغلامان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و برای کسانی که در حوزه ستایشگری و مداحی در اقصی نقاط جهان فعالیت می‌کنند، مشتاق هستند در اجلاس خادمان و پیرغلامان حسینی شرکت کنند.

 

وی درباره برگزاری دیدارهای عیدانه در ۷۲ نقطه استان گیلان، گفت: با حضور حدود ۴۰ تا ۵۰ میهمان در مزار میرزا کوچک خان برنامه خوبی برگزار شد؛ از نظر محتوایی سعی شد تا در جای جای شهر رشت و استان گیلان برنامه‌های مختلفی برگزار شود.

 

دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت(ع) تاکید کرد: مردم نقش ویژه‌ای در مشارکت و همراهی با بیستمین اجلاس پیرغلامان داشتند.

 

خداپرست از برگزاری ۲ نشست در آخرین روز از اجلاس خبر داد و تصریح کرد: یک نشست آموزشی و تاریخ پژوهی پنج شنبه بعدازظهر در مجموعه زیباکنار و دیگر نشست در همان مکان تحت عنوان نشست بین‌الملل با حضور پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما و مهمانان بین‌المللی است که یک نشست صمیمی با رییس سازمان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار