کد خبر : 88926
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401- 05: 21

رئیس سازمان دارالقرآن کریم:

مدارس و دانشگاه‌ها پیشگامان تبیین معارف قرآنی باشند

مدارس و دانشگاه‌ها پیشگامان تبیین معارف قرآنی باشند

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با بیان اینکه تدبر و تفسیر قرآن نیاز مهم جامعه است، گفت: رویکرد قرآن محوری باید برای نسل‌ها، افکار و اندیشه‌های مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد.عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: برای روان سازی ترافیک شهری احداث پارکینگ مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام علی تقی زاده، عصر شنبه در نشست هم اندیشی گسترش کرسی‌های تدبر و تفسیر قرآن کریم در گیلان اظهار کرد: حلقه گمشده امروز انقلاب اسلامی، عدم فعالیت انصارالله در جامعه است.

 

وی با اشاره به اهمیت رویکرد ربانی و الهی بودن افراد در جامعه افزود: ربانیت و تبیین فرهنگ الهی و معنوی در جامعه اثرگذار است.

 

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با بیان اینکه تدبر و تفسیر قرآن نیاز مهم جامعه است، گفت: رویکرد قرآن محوری باید برای نسل‌ها، افکار و اندیشه‌های مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد.

 

تقی زاده با بیان اینکه آموزش همگانی قرآن از مهم‌ترین برنامه های سازمان دارالقرآن است، اضافه کرد: معنامحور بودن، تدبر و تفسیر قرآن کریم در بخش‌های مختلف بسیار اهمیت دارد.

 

وی با تاکید بر اعتبار دهی افراد مروج تدبر و تفسیر قرآن در استان‌ها افزود: رسمیت بخشی به فعالان تدبر و تفسیر قرآن در اولویت قرار گیرد.

 

رئیس سازمان دارالقرآن کریم از پویش سوره محمد پیامبر خوبی‌ها در کشور خبر داد و بیان کرد: سوره حضرت رسول بسیار امیدآفرین در جامعه است و باید مورد تدبر و تفسیر قرار گیرد.

 

تقی زاده با تاکید بر تجلیل از فعالان قرآنی در نمازهای جمعه، اضافه کرد: تجلیل فعالان قرآنی در نماز جمعه موجب تقویت، تشویق و جهت دهی افراد می‌شود.

 

وی با تاکید بر توجه ویژه مدارس و مراکز آموزشی به مفاهیم قرآنی افزود: مدراس و دانشگاه‌ها باید پیشگامان تبیین معارف قرآنی باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار