کد خبر : 84205
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 آذر 1401- 35: 20

مروجین ماهیگیری حلقه تحکیم ارتباط شیلات با جامعه بهره بردار هستند

مروجین ماهیگیری حلقه تحکیم ارتباط شیلات با جامعه بهره بردار هستند

.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، مرتضی آزادی روز چهارشنبه در اولین همایش مروجین ماهیگیری (همت) در اداره کل شیلات گیلان گفت: مروجین همت برگرفته از همکاران و مروجین مردمی است که تمایل دارند با سازمان شیلات همکاری کنند. در این طرح افرادی انتخاب و بعنوان مروج شناخته می شوند و در جلسات تصمیم گیری شیلات عضو می شوند که فعال، صاحب نظر و از قوه تحلیل برخوردارباشند.

 

وی ادامه داد: برای این طرح ۴۴۵ نفر از استان‌های کشور معرفی شده اند که در فاز اول پس از بررسی و پایش افراد مناسب، ۲۳۷ نفرشان انتخاب و در حیطه کاری مرتبط دعوت به کار می شوند که طی یک دوره سه ساله این تعداد به ۴۷۰ نفر خواهد رسید.

 

وی اظهار داشت: در سراسر کشور ۱۴۱ هزار صیاد و ۹۷ هزار نفر آبزی پرور و در مجموع ۲۳۷ هزار نفر مشغول فعالیت هستند که اگر در ازای هر هزار نفر یک مروج انتخاب شود باید ۲۳۷ مروج را در فاز اول انتخاب کنیم.

 

وی گفت: برای رسیدن به استاندارد هر ۵۰۰ نفر یک مروج باید طی دوره سه ساله این تعداد را به ۲ برابر افزایش دهیم که به نرم مروج در زیرمجموعه کشاورزی دست یابیم.

 

آزادی اضافه کرد: با توجه به سیاست جدید دولت مبنی بر مردمی سازی فعالیت های دولتی و تاکید ریاست سازمان شیلات بر این امر از تجارب خوب گذشته بهره گرفتیم تا گروه مروجین ماهیگیری (همت) را در شیلات تشکیل دهیم که تمام فعالیت های آبزی پروری، صید و بازار را شامل می شود.

 

وی تصریح کرد: پیش نویس این طرح نوشته و بزودی به استانها اعلام می شود که در آن مروجین بعنوان حلقه ارتباطی محکم بین سازمان شیلات و بخش آبزی پروری عمل کرده و به پیشرفت طرح ها و برنامه های شیلاتی کمک می کنند و از طرف دیگر مسایل و مشکلات جامعه بهره بردار را نیز برای پیگیری بیشتر به سازمان شیلات منعکس می کنند.

 

آزادی، افزایش بهره وری در تولید با ارائه آموزشهای خاص و کسب تجربه را از نکات مثبت این طرح اعلام کرد و افزود: این افراد بصورت داوطلبانه با شیلات همکاری خواهند داشت و با نظرات سازنده ای که به بخش تولید ارائه می دهند به تصمیم گیری و تصمیم سازی بهتر در سطوح مدیریتی سازمان شیلات ایران کمک خواهند کرد.

 

وی افزایش بهره وری، ضریب نفوذ دانش و تکنولوژی در پروژه های شیلاتی و اطلاع از نیازها و کمبودهای موجود در بخش صید و صیادی و آبزی پروری که نیازمند برنامه ریزی و ارائه راه حل است را از ویژگی های این طرح برشمرد و اظهار داشت: اجرای این طرح بار مالی را بر سازمان شیلات کاهش می دهد و اگر مروجین اطلاع و تجربه لازم برای مدیریت یک بخش و واگذای پروژه های شیلاتی را کسب کنند در واگذاری برنامه ها و پروژه ها در اولویت قرار می گیرند.

 

آزادی یکی دیگر از اهداف اصلی شیلات در اجرای این طرح را توانمند سازی تشکل های صیادی عنوان کرد و افزود: اکنون تشکل های صیادی و آبزی پروری زیادی وجود دارد که یا قائم به فرد شده اند و یا عملا آنطور که باید مدیریت نمی شوند.

 

وی شرح وظایف مروجین صیادی را شرکت در برنامه های تصمیم گیری و تصمیم سازی شیلات، همکاری با کارشناسان شیلات، شرکت در آموزش ترویجی و نشست های تخصصی، شناسایی نیازهای منطقه و مشکلات جامعه بهره بردار و انعکاس آن به سازمان شیلات و همکاری در روشهای صید نوین و آبزی پروری و همکاری با تعاونی ها و اتحادیه های صید آبزی پروری و نمایندگی شیلات در شناورها عنوان کرد.

 

آزادی گفت: یکی از سیاست های اصلی شیلات برون سپاری امور است و از ظرفیت این افراد در بازدید داخلی و خارجی بهره خواهیم و آنها بعنوان بازوی شیلات می توانند مطالبات جامعه صیادی را از شیلات و سایر دستگاهها پیگیری کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار