کد خبر : 28911
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1397- 19: 19

مسئولان که میراث‌دار خون شهدا هستند نباید مستضعفان را فراموش کنند

مسئولان که میراث‌دار خون شهدا هستند نباید مستضعفان را فراموش کنند

رئیس شورای زکات کشور ریشه بسیاری از مشکلات حاکم در کشور را از بی‌عرضگی مسئولان دانست و گفت: نباید مستضعفان در نظامی که پایه‌های صندلی مسئولان روی موجی از خون شهدای بناشده فراموش شوند.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا تقوی پیش از ظهر امروز در همایش زکات گیلان اظهار کرد: زکات حکم الهی است و ارزش قائل شدن برای آن شور و نشاط خاصی به آن می‌دهد.

وی تلاش شورای زکات را جامه عمل پوشاندن حکم الهی دانست و افزود: ترویج، تبلیغ، جمع‌آوری و توزیع زکات از اهمیت بالایی برخوردار است و افرادی که عاملین زکات هستند از جایگاه ویژه برخوردارند.

رئیس شورای زکات کشور هر قدم در امر جمع‌آوری، توزیع زمان را عبادت دانست و گفت: ارزش اجرای حکم الهی بسیار بالا است و اگر جامعه زکات خود را بپردازند این بسیار ارزشمند است.

تقوی ارزش اجرای یک حکم الهی را ۴۰ شبانه‌روز بالاتر از بارش باران دانست و بیان کرد: همان‌گونه که باران برکت دارد و حیات را به جامعه تزریق می‌کند، اجرای حکم الهی نیز به‌مراتب ارزش والایی دارد.

وی پیام شورای زکات را علاوه بر اجرای حکم الهی محبت و عشق‌ورزی به فقرا و مساکین توصیف کرد و گفت: با اجرای حکم زکات سفره فقرا کمی رنگین‌تر خواهد شد و این نشان از نوع‌دوستی و انسان‌دوستی عاملین زکات است.

رئیس شورای زکات کشور با انتقاد از حقوق نجومی بگیران از بیت‌المال و تشابه آن‌ها با شتری که از علف تازه بهاری می‌خورد و یک‌باره آن را می‌بلعد بیان کرد: انسان نباید همچون کسی که از بیت‌المال بدون ضابطه حقوق می‌گیرد و می‌خورد و از فقرا بی‌خبر است.

تقوی با بیان اینکه منابع زکات در کشور به‌اندازه‌ای نیست که تمام فقرا را از آن مستغنی شوند گفت: مجلس و دولت باید سازوکاری را فراهم کنند تا از مال اغنیا به فقرا برسد و ریشه فقر از کشور زدوده شود.

وی با بیان اینکه اگر نمی‌شود سطح زندگی مردم را بالا برد باید سطح زندگی مسئولان پایین کشیده شود تصریح کرد: در نظامی که پایه‌های صندلی مسئولان روی موجی از خون شهدا بناشده، نباید فقرا و مستضعفان فراموش شود.

رئیس شورای زکات کشور با اشاره به افزایش ظرفیت‌های زیرساختی پس از انقلاب اسلامی افزود: ظرفیت بنادر، برق، گاز، سد، تلفن و سایر خدمات در کشور پس از انقلاب اسلامی افزایش‌یافته و تولید ملی در کشور ۵۷ برابر شده است.

تقوی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حاکم در کشور از بی‌عرضگی برخی مسئولان است گفت: اگر دور ایران دیواری کشیده شود باز نیز می‌تواند خود را اداره کند و امنیت منطقه را نیز تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید در کشور پول، نماینده و شورای شهر به پارلمان‌ها بفرستد بیان کرد: نمایندگان خوبی در مجلس حضور دارند اما برخی از نمایندگان اهل‌معامله هستند.

رئیس شورای زکات کشور با اشاره به ادعای یکی از نمایندگان مجلس به معامله با معاون پارلمانی وزیر جهاد در دوران استیضاح حجتی گفت: یکی از نمایندگان شرط پس گرفتن امضای خود را استخدام چهار تن از وابستگان خود مطرح کرد که باید این انحرافات از سوی روحانیت و صاحبان تریبون مطرح تا جلوی فرهنگ‌سازی آن گرفته شود.

تقوی ترویج دین را از ابعاد دیگر تبلیغ زکات از سوی عاملین آن دانست و بیان کرد: اجرای زکات چندوجهی است و یکی از ابعاد آن تبلیغ و ترویج مفاهیم دین است.

وی پرداخت زکات در گیلان را مستحبی برشمرد و با اشاره به سهم بالای آن در تناسب با کشور خاطرنشان کرد: این میزان پرداخت از زکات در گیلان بیانگر انسانیت و‌ نوع‌دوستی گیلانیان است.

رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده باید به فقرا پرداخته شود افزود: ریالی از زکات جمع‌آوری‌شده صرف حقوق و دستمزد کارگزاران آن نمی‌شود بلکه پس از تخصیص ۶۰ درصدی به فقرا، صرف دانش آموزان، ازدواج و ساخت مسکن برای مستضعفان می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار