کد خبر : 103160
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1402- 21: 20

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

مشارکت حدود ۸ هزار نفری گیلانی ها در فریضه اعتکاف

مشارکت حدود ۸ هزار نفری گیلانی ها در فریضه اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از مشارکت حدود ۸ هزار نفری گیلانی ها در فریضه اعتکاف خبر داد و گفت: حدود ۱۳۰ مسجد نیز میزبان معتکفان در گیلان است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اعتکاف یکی از اعمال عبادی خاص و ارزشمند است که برای خودسازی در شریعت اسلام تعبیه و تعریف شده است.

 

وی با اشاره به اعمال و فرایض اعتکاف افزود: چهار عبادت اساسی نماز، روزه، دعا و قرائت قرآن توسط شارع مقدس در مراسم معنوی اعتکاف پیش‌بینی شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اعتکاف نوعی خلوت گزینی برای تقرب الهی است، به تشریح آثار و برکات این فریضه الهی پرداخت و گفت: سنت اعتکاف به برکت انقلاب اسلامی در گوشه و کنار شهرها و روستاهای ما هر ساله برگزار می‌شود.

 

مهدوی با بیان اینکه برکات تربیتی، معنوی و مادی جامعه ناشی از اعتکاف است، اضافه کرد: اعتکاف جامعه را از زشتی‌ها و پلشتی‌ها دور می‌کند.

 

وی از برگزاری مراسم اعتکاف در حدود ۱۳۰ مسجد گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۶ مکان ویژه برادران، ۳۲ مکان ویژه خواهران و ۶۱ مسجد به صورت عمومی در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از مشارکت حدود ۸ هزار نفری در مراسم اعتکاف خبر داد و اضافه کرد: این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۴۶ درصدی داشته است.

 

مهدوی از تشکیل ۱۱ محفل اعتکاف ویژه دانش آموزان در گیلان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۵ محفل اعتکاف ویژه دختران دانش‌آموز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار