کد خبر : 92117
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402- 50: 23

نخستین نمایشگاه مد و لباس گیلان در رشت آغاز بکار کرد

نخستین نمایشگاه مد و لباس گیلان در رشت آغاز بکار کرد

نخستین رویداد و نمایشگاه بزرگ عرضه مد و لباس استان گیلان با حضور ۸۰ ویژند (برند) از سراسر کشور از امروز ۲۰ اردیبهشت در تالار مرکزی رشت به مدت سه روز فعالیت خود را آغاز بکار کرد.

به گزارش گیلانستان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با ۱۱۰ جایگاه عرضه کالاهای تولید کنندگان داخلی از امروز۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت فعال شده است.

 

مجید رحمانی رویکرد این نمایشگاه را مواجهه فرهنگی با مقوله حجاب و عفاف عنوان کرد و افزود: ویژندهای مختلف با ارائه مد روز اقدام به طراحی و عرضه لباس‌هایی مطابق نیاز، درخواست و سلیقه بانوان ایرانی کرده‌اند.

 

وی عرضه محصولات در این نمایشگاه را در قالب‌ پوشش‌های عمومی، اجتماعی و لباس‌های مجلسی عنوان و اظهار کرد: این رویداد کارگروه‌های جانبی برای طراحی لباس مدرسه و تبادل تجربه ویژندهای مختلف با طراحان مد و لباس استان برگزار می‌کند که عرضه‌کنندگان مد و لباس در آن قادر خواهند بود ارتباط چهره به چهره با ویژندهای مختلف کشور برقرار کنند.

 

یکی از طراحان ویژندهایی که در زمینه طراحی و دوخت لباس زنانه از گیلان در این نمایشگاه حضور داشت نیز گفت: در طراحی لباس‌ها در ویژند خود از الگوهای سنتی گیلان بهره می گیریم و لباس هایی طراحی می کنیم که برای نسل جوان جذابیت داشته باشد.

 

تهمینه صالحی گفت : در طراحی لباس ها علاوه بر طرح های سنتی گیلان از سوزن دوزی‌های شهرهای مختلف ایران نیز بهره می گیریم.

 

نخستین نمایشگاه حجاب و عفاف مد و لباس رشت به مدت ۳ روز از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت در تالار مرکزی رشت از ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید عموم باز است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار