کد خبر : 94111
تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402- 01: 22

امام جمعه آستارا:

نظارت کافی در حوزه آرد و نان وجود ندارد/تاریخ گواه و شاهد جنایات آمریکا است

نظارت کافی در حوزه آرد و نان وجود ندارد/تاریخ گواه و شاهد جنایات آمریکا است

امام جمعه آستارا با گلایه از مشکلات فراوان در چند نرخی بودن و کیفیت نان گفت: نظارت کافی در حوزه آرد و نان وجود ندارد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: عید غدیر خم بعد از مبعث پیامبر اکرم (ص) موجب رهایی بشریت از جاهلیت و تاریکی‌ها ظلمت شد.

 

وی افزود: غدیر خم مهمترین حادثه تاریخ ساز و سبب تحکیم پایه‌های توحیدی دین اسلام است که رسالت پیامبر (ص) نیز با آن به غایت و نهایت رسیده است لذا باید به بهترین شکل گرامی داشته شود.

 

خطیب جمعه آستارا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۳۶۷ و به شهادت رسیدن ۲۹۰ انسان بی گناه گفت: آمریکا جنایتکارترین حکومت علیه بشریت و مدعی‌ترین حکومت برای حقوق بشر است و در این روز باید ادعای دروغین حقوق بشر آمریکایی را افشا و آنان را رسوا کرد.

 

باقری ارومی با تأکید بر اینکه تاریخ خود گواه و شاهد جنایات آمریکا است، اضافه کرد: آمریکا در رأس استکبار و قلدران دنیا قرار دارد و قوانین داخلی و رفتارهای حاکمان با شهروندان خود به خصوص رنگین پوستان تناقض حرف و عمل آنان را به خوبی آشکار می‌کند.

 

وی افزود: اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در جهان علیه کشورهای مظلوم و به خصوص علیه کشور عزیزمان ایران که حتی با تحریم غذا و دارو سعی در تحت فشار قرار دادن آنان دارد به خوبی شاهد این ادعا است.

 

امام جمعه آستارا با بیان اینکه امروز علیرغم همه این جنایت‌ها و دروغ‌ها، این آمریکاست که در افغانستان و عراق مفتضح و اخراج شده است، افزود: در بین کشورهای عرب منطقه جایگاه خود را از دست داده است، همسایگان جنوبی آمریکا که سال‌ها حیاط خلوت ایالات متحده بود سرشار از نفرت علیه آمریکا هستند.

 

وی ادامه داد: علیرغم همه کارشکنی‌ها امروز در برابر قدرت غنی سازی ۶۰ درصد هسته‌ای ما سر تعظیم فرود آورده و به زودی با ذلت و خواری از سوریه هم اخراج خواهد شد.

 

امام جمعه آستارا ضمن تبریک روز چهاردهم تیرماه، روز شهرداری و دهیاری‌ها، از زحمات شهرداران پرتلاش آستارا و لوندویل و همچنین دهیاران زحمتکش روستاها تقدیر و تشکر کرد و از آنان خواست با تلاش و سرعت بیشتر به خدمت رسانی به مردم ادامه دهند که سعادت دین و دنیا در این است.

 

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود از مشکلات فراوان در حوزه نان گلایه کرد و گفت: متأسفانه نظارت کافی در حوزه آرد و نان وجود ندارد و برخورد قاطعی با متخلفان صورت نمی‌گیرد.

 

حجت الاسلام باقری ادامه داد: برخی آقایان از دستورات و مجوزاتی که خودشان در حوزه نان صادر کرده‌اند اطلاعی ندارند، چند نرخی بودن نان موجب فساد و پایین آمدن کیفیت نان می‌شود، برخی نانوایی‌ها مردم را مجبور به خرید نان کنجدی به قیمت بالاتر می‌کنند که این امر بر اساس تعالیم دینی و شرایط قانون بر خلاف اصل آیه تجارت و مصداق اکل مال به باطل است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار