کد خبر : 50723
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1399- 42: 16

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

نقش مهم گیلانی‌ها در آزادسازی خرمشهر/یادواره ۲۶۰ شهید عملیات بیت‌المقدس با عنوان حسینه رسانه‌ای هنر برگزار می‌شود

نقش مهم گیلانی‌ها در آزادسازی خرمشهر/یادواره ۲۶۰ شهید عملیات بیت‌المقدس با عنوان حسینه رسانه‌ای هنر برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان حضور یگان‌های دریایی گیلان را از اولین‌های جنگ و فتح خرمشهر برشمرد و گفت: گیلانی‌ها نقش برجسته‌ای در عملیات بیت‌المقدس در غالب یگان‌های متعدد در فتح خرمشهر حضور داشتند و بیش از ۲۶۰ شهید تقدیم انقلاب کردند.

به گزارش گیلانستان پیوند دادن فتح بزرگ خرمشهر در بازده تاریخی و اتصال آن به نبرد با کرونا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه قصه غم‌بار سقوط خرمشهر، باید بیان شود تا فتح پر غرور خرمشهر به زیبایی بیان شود، گفت: ایران اسلامی  در عین مظلومیت و تحریم‌های ظالمانه توانست به نبرد با این ویروس برود لذا پیوند دادن فتح بزرگ خرمشهر در بازده تاریخی و اتصال آن به نبرد با کرونا لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس بایرامی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، با اشاره به نزدیک بودن سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: سی و هشتمین سالروز آزادسازی خرمشهر در شرایطی برگزار می‌شود که ایران با ویروس منحوس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند.

وی شعار بنیاد حفظ آثار تا پایان سال را#ما_قوی_هستیم عنوان کرد و افزود: اگرچه امروز کرونا مانع برنامه‌های تجمیعی و اجتماعات شده است اما این اتفاق بزرگ تاریخی باید به بهترین شکل گرامی داشته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر لزوم فعالیت رسانه‌ای با شعار ما قوی هستیم، گفت:  قدرت ایران در خلیج‌فارس و پرتاب ماهواره دو حرکت بزرگی بود که چشم دنیا را به خود خیره کرده و نشان‌دهنده عزم و اراده ایران اسلامی برای قوی شدن در موضوعات مختلف است.

بایرامی با اشاره به مقاومت جانانه ۳۵ روزه رزمندگان برای بازپس‌گیری خرمشهر بیان کرد: قصه غم‌بار سقوط خرمشهر، باید بیان شود تا فتح پر غرور خرمشهر به زیبایی بیان شود، باید قصه غم‌بار ۵۸۷ روزه‌ای که خرمشهر زیر چکمه دشمن بعثی بوده  از زبان شمخانی  و ناخدا صمدی خوانده شود.

وی یکی از علل و عوامل سقوط خرمشهر را سیاست دولت وقت با شعار زمین می‌دهیم و زمان می‌گیریم عنوان کرد و افزود: با انهدام دولت بنی‌صدر و اتحاد قوای سه‌گانه با انجام عملیات بزرگ بعد از فتح خرمشهر، حتی تا بصره هم پیش رفتیم تا متخاصم مشخص‌شده و جنگ به پایان برسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان فتح خرمشهر را  آغاز برهم زدن معادلات منطقه و دنیای آن روز دانست و بیان کرد: امام خمینی (ره) با بیان ساده و مهم به زیبایی فرمودند که عملیات بیت‌المقدس، فتح بیت‌المقدس را به همراه خواهد داشت.

بایرامی با تأکید بر اینکه قدرت حوزه دفاعی ایران باعث شد تا دشمن جرئت نگاه چپ به ایران را نداشته باشد، افزود: فتح خرمشهر به‌عنوان نگین هشت سال دفاع مقدس می‌درخشد، چراکه این فتح درزمانی صورت گرفت که ایران در هیچ فاکتور نظامی برابری با دشمن نداشته و با تکیه‌بر قدرت آسمانی به مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح رفته است.

وی با بیان اینکه  ۱۹ هزار اسیر از دشمن گرفته و با تفکر خدامحوری در مقابل اومانیسم به جنگ نابرابر دشمن شتافتیم، خاطرنشان کرد: گیلانی‌ها نقش برجسته‌ای در عملیات بیت‌المقدس در غالب یگان‌های متعدد در فتح خرمشهر حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان حضور یگان‌های دریایی گیلان را از  اولین‌های جنگ و فتح خرمشهر برشمرد و افزود: نیروهای مردمی دو روز بعد از آغاز جنگ وارد صحنه نبرد حق علیه باطل‌شده و در تمام ۵۸۷ روز و در فتح خرمشهر حاضر بودند.

بایرامی با بیان اینکه گیلانی‌ها در مقاومت و بازپس‌گیری خرمشهر بیش از  ۲۶۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: ۷۰ جانباز از عملیات به‌ویژه کوچک‌ترین شهید ۱۳ ساله فتح خرمشهر به نام شهید سید احمد سادات کیایی اهل گیلان در عملیات حاضر بوده که باید به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی بیرون آمدن از وضعیت کرونایی تا سوم خرداد را بعید دانست و تصریح کرد: در چنین شرایطی می‌توان با برگزاری  رژه‌های موتوری، دعوت از حماسه‌سازان فتح خرمشهر، عکس‌های شهدا و رزمندگان و خاطره گویی  همسران بعضی رزمندگان که در عملیات بیت‌المقدس حاضر بودند با رعایت پروتکل بهداشتی بزرگداشت عملیات بیت‌المقدس را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با پیشنهاد برگزاری یادواره ۲۶۰ شهید عملیات بیت‌المقدس با عنوان حسینه رسانه‌ای هنر گفت: با تجلیل از خانواده شهدا باید به دنیا فهماند که ما در هر شرایطی قدران خانواده شهدا بوده و فعالیت فرهنگی تعطیل نخواهد شد.

بایرامی با بیان اینکه باید از اسناد موجود هنرمندانه در بعد تبلیغی بهره‌مند شویم، افزود: اتصال مقاومت جانانه در خرمشهر به  نبرد با ویروس کرونا نیز می‌تواند با نگاه هنرمندانه موردتوجه قرارگرفته و ارتباط دو نبرد هنرمندانه بیان شود.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در عین مظلومیت و تحریم‌های ظالمانه توانست در مقابل این ویروس مقاومت کند، گفت: پیوند دادن فتح بزرگ خرمشهر در بازه تاریخی و اتصال آن به نبرد با کرونا با همه تحریم‌های ظالمانه باید موردتوجه قرار بگیرد.

باید خرمشهرهایی را که از دست دادیم آزاد کنیم

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان  نیز در این نشست با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «خرمشهرها در پیش است» اظهار کرد: ما باید از حماسه‌ها برای کشور و پیشرفت کشور پل بسازیم و از مشکلات عبرت گرفته و افتخارآفرینی‌ها به‌عنوان پل برای ادامه و تکرار استفاده شود.

حسین مصطفی پور با تأکید بر اینکه در ادامه راه خرمشهرهای دیگری را از دست دادیم، افزود: ما خرمشهرهای زیادی ازجمله  خرمشهر اقتصادی فرهنگی را ازدست‌داده که باید با تلاش مضاعف آن‌ها را  نیز آزاد کنیم.

وی با تأکید بر دغدغه رهبر انقلاب مبنی بر آزاد کردن خرمشهرهای اقتصادی بیان کرد: بیش از ۱۵ سال است که محور شعار سال رهبری در حوزه اقتصاد بیان می‌شود که باید عبرت باشد گرفت و برای تحقق آن تلاش مضاعف کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه باید  مراقب بود تا  خرمشهرهای دیگر از دست نرود، گفت: امروزه باهمت و تلاش بچه‌های جنگ و هوش و استعداد جوانان در امور دفاعی، دشمنان جرئت نگاه به ایران را ندارند اما در حوزه‌های دیگر مشکلاتی وجود دارد.

لزوم انتقال تجربه از طریق نگارش مطالب جنگ

 مدیر انسانی نداجای انزلی نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای  عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: پهلوانان اصلی  این مرزوبوم شهدا هستند و باید با جدیت به انتقال این فرهنگ به نسل بعدی تلاش کرد‌.

 ناخدایکم داریوش غیاثوند با تأکید بر لزوم انتقال تجربه از طریق نگارش مطالب جنگ، افزود: نیروی دریایی ارتش به‌طور ویژه با یک برنامه مدون در انتقال این تجربه به نسل بعد، نگارش تجربه‌های جنگ را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار