کد خبر : 95226
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402- 59: 11

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان:

نمازجمعه این هفته همراه با نماز ظهر عاشورا در پیاده راه فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود

نمازجمعه این هفته همراه با نماز ظهر عاشورا در پیاده راه فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به تقارن روز عاشورا با روز جمعه گفت: نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در پیاده‌راه فرهنگی شهرداری رشت اقامه می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ولی عادلی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه گیلان که در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) اظهار کرد: محرم ماه عزا و ماه شور، شعور، احساس و عقلانیت است، نه امام حسین (ع) محدود به کربلا و نه عاشورا محدود به این ایام؛ بلکه نام حسین (ع) در همه عالم طنین افکن است.

وی با بیان اینکه جریان عاشورا و کربلا یک فرهنگ است، گفت: باید در این ماه جایگاه خود را بر اساس معیار و ارزش‌هایی که در عاشورا دیده می‌شود، تشخیص دهیم که در کدام جبهه قرار داریم‌.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به تقارن روز عاشورا با روز جمعه بیان کرد: این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و اعلام می‌کنیم نمازجمعه این هفته در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت همراه با اقامه نماز ظهر عاشورا برگزار می‌شود.

عادلی با بیان اینکه در این ویژه برنامه‌ها سه هدف را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: هویت‌سازی به اندازی ظرفیت و توان، تبیین اهداف و کارکردهای بصیرت، عرفانی و حماسی نماز جمعه و ارتقای ظرفیت هدایتگری نماز جمعه از اهداف این برنامه‌ها است.

وی نمازجمعه عاشورایی را شعار و رویکرد محتوایی برنامه‌های امسال عنوان کرد و افزود: در مرحله نخست و ۶ مرداد که مصادف با روز عاشوراست و در مرحله دوم در روز ۱۳ مرداد برنامه‌های ویژه‌ای را با عناوینی از قبیل ادغام نماز جمعه و نماز روز عاشورا در میدان شهدای ذهاب اقامه می‌شود که اتفاقی تقریباً بی‌سابقه است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به میزبانی از هیئت‌های حسینی در میدان مرکزی رشت در روز جمعه و روز عاشورا گفت: تمامی شهرستان‌ها نیز در روز جمعه که مصادف با روز عاشورا است نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا را در میادین مرکزی شهرستان خود برگزار می‌کنند و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای عزاداران و هیئات در جمعه عاشورایی باشیم.

عادلی خطاب به نمازگزاران روز جمعه و عزاداران عاشورایی بیان کرد: به دلیل پیش‌بینی از استقبال خوب مردمی در جمعه عاشورایی از مردم استدعا داریم که سجاده و زیرانداز برای اقامه نماز همراه خود داشته باشند‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حامد چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

زیر گرمای تابستان میخواهید مردم رو بسوزونید؟! 😐

رفتن به نوار ابزار