کد خبر : 101728
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402- 31: 13

نیاز فوری به گروه‌های خونی A مثبت، A و O منفی در گیلان

نیاز فوری به گروه‌های خونی A مثبت، A و O منفی در گیلان

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از نیاز فوری به سه گروه خونی A مثبت، A و O منفی در این استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، دکتر گیتی ایزدی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر نیاز به تمام گروه‌های خونی به سه گروه خونی یاد شده نیاز فوری است از اینرو از مردم نوعدوست گیلان دعوت می‌شود تا با اهدای خون یاریگر انتقال خون استان برای تامین خون‌های مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان‌ها باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: پایگاه‌های انتقال خون گیلان در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، بندرانزلی، تالش، آستارا، صومعه‌سرا و رشت و سامانه مستقر در گلباغ نماز رشت برای اهدای خون مردم در این استان فعال است.

 

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان بیان کرد: واحد جذب اهداکنندگان خون با شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ آماده پاسخگویی به مردم در ارتباط با اهدای خون است.

 

پویش سراسری اهدای خون بانوان مهر فاطمی “بانونی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون” از شهادت تا ولادت از روز گذشته ۲۶ آذر در گیلان آغاز شده و تا ۱۳ دیماه ادامه دارد.

 

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

 

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار