کد خبر : 55999
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1399- 05: 12

هیئت گردانی نورالزهرا(س) رشت در جهت اقامه شعائر الله

هیئت گردانی نورالزهرا(س) رشت در جهت اقامه شعائر الله

موکب نورالزهرا سلام‌الله علیها رشت با هیئت گردانی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی گامی ارزشمند و قابل‌تحسینی را در جهت اقامه و تعظیم شعائر الله برداشت.

به گزارش گیلانستان، مراسم دهه نخست محرم امسال با شکل و شمایلی خاص در سراسر جهان اسلام به دلیل شیوع ویروس منحوس و متقلب کرونا برگزار شد و در این راستا تشکل‌ها فرهنگی، مواکب، هیئت مذهبی و مساجد تلاش کردند تا با هر شیوه ای در جهت اعتلای فرهنگ حسینی و زنده نگه‌داشتن راه و رسم اهل‌بیت سلام‌الله‌علیه‌ها بکوشند.

گرچه بسیاری از تشکل‌های مذهبی و فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آیین عاشورایی و عزاداری برای امام حسین علیه اسلام و یاران باوفای حضرتش به‌جای آورده و به ایام سوگواری سرور سالار شهیدان را گرامی داشتند اما برخی از تشکل‌های فرهنگی که سبقه خدمت به مردم را نیز در مرام و معرفت خود داشتند تنها به ذکر مصیبت و اشک و ماتم بسنده نکرده و بساط و بیرق عزای حسینی را با کشاندن در سطح محلات به میدان آوردند.

موکب نورالزهرا سلام‌الله علیها شهر رشت یکی از تشکل‌های فرهنگی ریشه‌دار و با سبقه خدمت در سطح استان و حتی کشور است که در بسیاری از عرصه‌های جهادی و خدمات رسان همچون سیل، زلزله و یا ایام اربعین حسینی به خدمت مردم شتافته و امروزه نیز گرچه محدودیت‌های فیزیکی به دلیل شرایط حاد ایجادشده بر اجرای برنامه‌های اعمال‌شده دست از کار نکشیده و به اجرای برنامه‌های فرهنگی و خدماتی پرداخته است.

اقامه عزای حسینی در سطح محلات و مراکز پرتردد شهر رشت از مهم‌ترین اقداماتی این روزهای فعالین پای ثابت موکب نورالزهرا سلام‌الله علیها است.

به گفته ذاتی، مسؤول موکب نورالزهرا سلام‌الله علیها، سال‌ها مردم به مواکب و هیئت مذهبی برای اقامه عزای حسینی مراجعه کرده‌اند و امروز وظیفه هیئت و مادحین هست که برای بردن روضات اهل‌بیت دست‌به‌کار شوند و در سطح محلات و مراکز پرتردد حضور پیدا کنند.

وی می‌گوید طی هفته اخیر اعضای موکب که متشکل از مادحین، روحانیون، وعاظ و یا  گروه‌های همخوان است در سطح شهر رشت ازجمله پیاده راه فرهنگی هسته مرکزی شهر حضور پیداکرده و با روضه‌خوانی و اقامه عزای حسینی در کنار مردم به سوگ آل الله نشسته‌اند.

خداوند چه زیبا در قرآنش در آیه « ذَلِکَ وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ» فرموده که هر کس شعائر خدا را گرامی بدارد، پس این از تقوای دل‌هاست، و به‌راستی می‌توان اقامه عزای حسینی توسط هیئتی‌ها را در شرایط کنونی که هرلحظه خطر ابتلا به ویروس کرونا حس می‌شود را از مصادیق شعائر الله دانست.

فعالین موکب نورالزهرا سلام‌الله علیها رشت در حالی مردم را از سوگ امام حسین (ع) و یاران باوفایش گریانده و اشک بر پهنه صورتشان جاری ساخته که شرایط به وجود آمده حضور فیزیکی مردم را به شکل ادوار گذشته ممکن نمی‌ساخت و ازاین‌روست که حدیث شریف نبی اکرم صلوات‌الله‌علیه مبنی بر اینکه در روز قیامت هر چشمی گریان است مگر آن چشمی که بر حسین گریسته؛  چنین فردی همیشه خندان خواهد بود و به نعمت‌های بهشتی بشارت داده می‌شود، تعبیر و تصدیق می‌شود.

بی‌شک انقلاب حسینی ایران و درخشش جوانان مسلمان این مرزوبوم در عرصه نبرد و شهادت، یکی از برجسته‌ترین پیامدهای نهضت خون‌رنگ عاشورا است و زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام حسین علیه‌السلام و صحابه باوفایش از ضروریات انکارناپذیر است و باید ترویج و اقامه کنندگان آن باید تشویق شوند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار