کد خبر : 68870
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1400- 54: 17

ناظر گمرکات گیلان:

واردات ۴۰۲ میلیون دلاری کالا به گیلان

واردات ۴۰۲ میلیون دلاری کالا به گیلان

ناظر گمرکات گیلان با اشاره واردات ۴۰۲ میلیون دلاری کالا به گیلان گفت: بر اساس آمار در پنج ماه نخست سال جاری ۵۸۸ هزار و ۴۴۰ تن کالا به ارزش ۴۰۲ میلیون و ۳۹۹ هزار دلار به گیلان وارد شده است.

به گزارش گیلانستان، ابوالقاسم یوسفی امروز در جمع خبرنگاران با بیان صادرات و واردات کالا در گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: گیلان به دلیل همسایه بودن با کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر دارای ظرفیت خوبی به لحاظ صادرات و واردات کالا بوده و این امر به خوبی در سال جاری در حال انجام شدن است.

وی با اشاره واردات ۴۰۲ میلیون دلاری کالا به گیلان گفت: بر اساس آمار در پنج ماه نخست سال جاری ۵۸۸ هزار و ۴۴۰ تن کالا به ارزش ۴۰۲ میلیون و ۳۹۹ هزار دلار به گیلان وارد شده است.

به گفته ناظر گمرکات گیلان میزان کالاهای وارد شده به این استان از لحاظ ارزش ۴۵ درصد و از نظر وزن دو درصد نسبت مشابه پارسال با افزایش مواجه بوده است.

یوسفی با تأکید بر لزوم توجه به تأمین کالاهای اساسی مردم در شرایط کرونایی بیان کرد: گوشت، روغن، کنجاله سویا، خمیر کاغذ، چوب و تخته، غلات و نهاده‌های دامی جزو اساسی‌ترین کالاهای مردم بوده و بیشترین میزان واردات را با خود اختصاص دادند.

وی نقش کشورهای همسایه حاشیه خزر در تبادل کالا را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برخی از کالاهای اساسی از طریق کشور‌های روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد و ترخیص شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار