کد خبر : 79564
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401- 16: 15

حجت الاسلام میرزا محمدی:

وضعیت عفاف و حجاب در مناطق آزاد مناسب نیست/ باید تذکرات لازم داده شود

وضعیت عفاف و حجاب در مناطق آزاد مناسب نیست/ باید تذکرات لازم داده شود

حجت الاسلام میرزا محمدی با بیان اینکه مناطق آزاد جلوه مطلوبی از حجاب و عفاف ندارد گفت: حیا پاشنه آشیل جامعه اسلامی است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام « محمد میرزا محمدی» امروز(سه‌شنبه، ۲۱ تیر ) در همایش «بانوان، جهاد تبیین و حجاب و عفاف» که در سالن همایش ولایت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب بشریت شمرده می‌شود و خداوند در آیات این کتاب به جایگاه زن بسیار اشاره داشته است.‌

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در مناطق آزاد مناسب نیست گفت: بانوان طلایه‌داران فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هستند و می‌توانند نقش محوری در جهاد تبیین داشته باشند.

 

میرزا محمدی با تصریح اینکه از نگاه قرآن زن و مرد برابر هستند، اما جایگاه زن در عالم بشریت والاتر است اذعان کرد: ملاک انسان بودن زن یا مرد بودن نیست بلکه تقوا است.

 

وی با بیان اینکه در حیات انسان‌ها تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، افزود: خداوند در قرآن هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نزاع جهانی بین اسلام و کفر است، تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌های ایمانی و اسلامی برای رسیدن به درجات والای معنوی بهره گرفته نشود، دشمن از ظرفیت کفر علیه اسلام بهره خواهد برد.‌

 

میرزامحمدی با اشاره به آیات و روایات، حیا و عفت را مختص زن و مرد دانست و اظهارکرد: رعایت عفاف و حجاب هم برای زن و هم برای مرد تعریف شده و فقط مختص به یک جنس خاص نیست.

 

وی با بیان اینکه ریحانه بودن اقتضای خلقت زن است، اظهارکرد: خصلت مرد بودن برخی زنان یکی از آفت‌های جامعه امروز است که می‌خواهند به جای ریحانگی، قهرمان بازی کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تکامل زوجین در کنار هم معنا پیدا می‌کند، گفت: دشمن در تلاش است تا استقلال طلبی و جدایی زن و مرد را توسعه طلبی و مدرنیته جلوه داده و کانون گرم خانواده را به مخاطره بکشد.‌

 

وی با تاکید براینکه حیا پاشنه آشیل جامعه اسلامی است، تصریح کرد: حیا در ابعاد مختلف آن چون خوردن، نگاه، پوشش، رفتار، گفتار و نوشتار امروز زیر سوال رفته و به چالش جدی جامعه تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام میرزا محمدی با انتقاد از وضعیت اسفناک عفاف و حجاب در مناطق آزاد، اظهار داشت: با توجه به ورود گردشگر در مناطق آزاد، شاهد بی حجابی در این مناطق هستیم که بایستی بیش از این مورد توجه قرار گیرد و تذکرات لازم داده شود.‌

 

وی با اشاره به حمله دشمن به شعائر و ارزش‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: سیاه پوشی مصداق و مؤلفه اسلامی نیست و این تصورات را دشمنان علیه اسلام گسترش داده اند درحالیکه دین اسلام، شادترین دین است.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار