کد خبر : 71971
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400- 53: 13

مدیر کل هواشناسی گیلان:

پایان هفته گیلان بارانی است/ صدور هشدار سطح نارنجی

پایان هفته گیلان بارانی است/ صدور هشدار سطح نارنجی

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه روزهای پایانی هفته در این استان بارانی است، گفت: با توجه به شدت بارش ها هشدار سطح نارنجی در گیلان صادر شده است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این نقشه‌ها نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی از فردا (چهارشنبه) در منطقه است.

وی افزود: با نفوذ این سامانه سرد و بارشی به تدریج و به تناوب شرایط برای بارندگی، وزش باد، روند کاهش دما، رعد و برق در گیلان فراهم می‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه به صورت برف پیش بینی شده است، گفت: این شرایط جوی تا روز شنبه هفته آتی در استان تداوم دارد.

وی همچنین یاد آور شد: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی بارش‌ها در برخی ساعات روزهای چهارشنبه تا جمعه شدید یا خیلی شدید پیش بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه برای امروز برای اکثر نقاط استان گیلان آسمانی کمی تا نیمه ابری در بعضی نقاط ابری و مه آلود با احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: در این مدت دمای هوای استان گیلان نیز ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و اعلام به دستگاه‌های ذیربط، ادامه داد: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، آسیب به سازها، رانش و لغزش و لغزنده بودن سطح جاده‌ها برای مدت دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان با تأکید بر اینکه بخش‌های مختلف اجرایی تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه بحران و یا حادثه احتمالی را پیش بینی کنند، گفت: دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی با ارتفاع موج بیش از ۲ متر پیش بینی شده و برای انجام فعالیت‌های مرتبط و صید و صیادی مناسب نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده است، افزود: دمای این شهر نیز برای امروز بین ۱۲ تا ۱۹ درجه سلسیوس در نوسان است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار