کد خبر : 51013
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399- 38: 11

پیشتازی گیلان در تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب

پیشتازی گیلان در تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب

کادر درمانی گیلان از مدت‌ها پیش تهیه آثار مستند و روایت‌گونه از خاطرات مدافعان سلامت را در دستور کار قرار داده و همچون تقدیم بیشترین شهدای این حوزه در مواجه با کرونا، در تحقق مطالبه و آرزوی رهبر معظم انقلاب نیز پیشتاز است.

به گزارش گیلانستان رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز طی نشست ویدیو کنفرانس با ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تقدیر از برنامه‌ریزی و مدیریت کادر سلامت در طول دوران بحران این بیماری، از یک مطالبه جدی و آرزوی خود پرده برداشتند و مطرح فرمودند که انتظار دارند جهاد عظیم و عمومی کادر بهداشت و درمان با بیان شیرین، زیبا و اثر گذار روایت شود.

رهبری معظم انقلاب در ادامه رهنمودهای امام‌گونه خود با اشاره ضمنی به تشابه جهاد مدافعان سلامت با رزمندگان دفاع مقدس فرمودند که انتظار دارند جهاد مدافعان سلامت با روایت راویان در اَشکال گفتار، نوشتار و سایر شیوه‌های هنری همچون شهید سید مرتضی آوینی که جزئیات دوران دفاع مقدس را روایت کرد، روایت شده و در تاریخ ثبت و ماندگار شود.

از آنجا که گیلان در تمامی عرصه‌های جهاد، ایثار و از خودگذشتگی در تاریخ سراسر پرافتخار کشور می‌درخشد و پیش‌قراول است، این استان در تقدیم شهدای مدافع سلامت عرصه خدمت نیز در کشور با تقدیم بیش از ۲۰ شهید پیشتاز شده و‌ به آن مفتخر است.

تقدیم بیش از ۲۰ شهید مدافع سلامت در گیلان و‌ درگیری صدها نفری کادر پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی را وا داشت تا در تهیه و تولید آثار مستند از تلاش‌های بی‌وقفه و بی‌منت کادر سلامت در تمامی بخش‌‌ها اقدام کند و با روایت جهادگرایانه و با جزئیات خدمات سربازان خط مقدم مقابله با ویروس منحوس و متقلب، بخشی از رشادت‌هایشان را در تاریخ ماندگار کنند.

تهیه فیلم مستند از رشادت‌ها و جان‌نثاری‌های مدافعان سلامت گیلان از مدت‌ها پیش از سوی گروه فیلم و مستند دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز شده و‌ راویان طی هفته‌های اخیر در تلاشند تا با گفت‌و‌گو با کادر سلامت اعم از پزشکان، پرستاران، کادر خدمات و حفاظت و سایر فعالان این حوزه، جهاد عظیمشان را در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ روایت و‌ در تاریخ ماندگار کنند.

تاکنون فاز نخست تصویربرداری از روایت مستند مدافعان سلامت در گیلان که به تصویربرداری از مدافعان سلامت در سطح بیمارستان‌های رشت اختصاص یافته تقریباً نهایی شده و پروژه این مستند سازی امروز در بیمارستان امیرالمؤمنین علیه‌السلام رشت آغاز شد و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده نیز به اتمام برسد.

بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است پروژه مستندسازی روایت‌گونه از فداکاری و مجاهدات مدافعان سلامت در شهرستان‌ها به ویژه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در دوران کرونا به مردم خدمات اراءه می‌کردند نیز تهیه و در گنجینه زرین و تمام نشدنی رشادت های گیلان به ثبت برسد.

اقدام به تهیه مستند خاطرات مدافعان سلامت در گیلان از مدت‌ها پیش همچون پیشتازی گیلان در تقدیم شهدای مدافع سلامت نشان از فرهیختگی، زمان‌شناسی و‌ اقدام به‌هنگام کادر سلامت استان می‌دهد و از اینکه دغدغه رهبری نیز بر این مهم صحه گذاشته، انگیزه تولید کنندگان آن را مضاعف و مسیر را برای تهیه فراوردهای بیشتر و کیفی تر آثار در حوزه مدافعان سلامت هموار تر کرده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار