کد خبر : 65264
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400- 28: 18

کرامت حسنی/ خوان مهربانی در سراسر گیلان پهن است

کرامت حسنی/ خوان مهربانی در سراسر گیلان پهن است

به گزارش گیلانستان، به دومین امام شیعیان، به خاطر بخشندگی‌، کار نیک و خیر، احسان و کمک به طبقات درمانده و نیازمند، لقب کریم اهل بیت داده‌اند. امام حسن(ع) نسبت به دردمندان و تیره‌بختان جامعه بسیار دلسوز بودند و با خرابه‌نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم‌درآمد همراه و همنشین می‌شدند و درد دل آن‌ها را

به گزارش گیلانستان، به دومین امام شیعیان، به خاطر بخشندگی‌، کار نیک و خیر، احسان و کمک به طبقات درمانده و نیازمند، لقب کریم اهل بیت داده‌اندامام حسن(ع) نسبت به دردمندان و تیره‌بختان جامعه بسیار دلسوز بودند و با خرابه‌نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم‌درآمد همراه و همنشین می‌شدند و درد دل آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند، و در این حرکت انسان ‌دوستانه جز خداوند را مد نظر نداشتند.

هیچ فقیر و مسکینی از در خانه حضرت ناامید برنگشت و حتّی خود ایشان به سراغ فقرا می‌رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می‌کردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.

سالروز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) برای مسلمان و به‌ویژه شیعیان اهمیت خاصی دارد؛ این روز، یادآور مردی است که در طول عمر بابرکتشان، دو بار کل دارایی‌شان را در راه خدا بخشیدند و سه بار نیز اموالشان را دو قسمت کردند؛ نیمی برای خود و نیمی برای نیازمندان و این درجه از بخشش و مهربانی در کمتر انسانی دیده می‌شود.

«کریم اهل‌بیت»، نامی نیست که بی‌بهانه روی امام حسن مجتبی (ع) گذاشته باشند؛ کرم این امام همام همواره زبانزد خاص و عام بوده و از آن در کتب مختلف نام برده شده است.

حال هستند کسانی که سیره این امام همام را الگوی زندگی خویش قرار داده‌اند و در طول سال و به خصوص همزمان با نیمه رمضان در دستگیری از نیازمندان از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

*توزیع ۱۱ هزار و ۱۱۸ قرص نان صلواتی در رشت

«عیسی زارعی» با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: سفره کریم اهل بیت(ع) همواره برای مردم به ویژه فقرا و ضعیفان گسترده بود.

مدیر گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار رشت افزود: امام حسن مجتبی (ع) سخاوت و کرامت بالایی داشتند به گونه‌ای که اگر پولی نداشتند قرض می‌گرفتند و انفاق می‌کردند.

وی با بیان اینکه این روزها که ایام معنوی رمضان و ضیافت الهی است، بهترین فرصت برای افرادی است که داعیه تبعیت از امام کریم خود را دارند گفت: فقرا چشم به راه اغنیا و توانگران هستند، نکند که شیطان و نفس عصیانگر ما را از دستگیری نیازمندان غافل کند.

زارعی تصریح کرد: زندگی کریمانه و توام با عزت حق همه مردم است و انفاق یکی از راه‌هایی است که اسلام برای اکرام انسان ها به ویژه طبقات ضعیف تر درنظر گرفته است.

مدیر گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار رشت با اشاره به اینکه از روزهای آغازین ماه مبارک رمضان به همت بچه‌های این گروه اقدام به دستگیری نیازمندان به همت خیرین سخاوتمند گیلانی شدیم بیان کرد: اکنون به همت همین خیران همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)، ۲ هزار و ۴۰۰ کاسه شله زرد در قالب هشت دیگ بزرگ پخت و بین عموم مردم اعم از غنی و فقیر توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۵۰ بسته فرهنگی برای کودکان نیازمند و ۵۰ بسته افطاری برای خانواده‌های نیازمند تهیه و توزیع شد اظهارکرد: همزمان با روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) ۱۱ هزار و ۱۱۸ قرص نان صلواتی بین عموم مردم رشت توزیع می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: برای تهیه نان بیش از ۱۱ میلیون تومان، برای پخت شله‌زرد بالغ بر هفت میلیون تومان و برای بسته افطاری و فرهنگی سه میلیون تومان هزینه شده است.

*توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان

«محراب احمدی» با تبریک میلاد کریم اهل بیت(ع) اظهار کرد: گروه جهادی شهید بهنام محمدی همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) اقدام به توزیع ۳۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان صومعه‌سرا کرده است.

مدیر گروه جهادی شهید بهنام محمدی ارزش هر بسته را ۱۶۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: این بسته‌‌ها شامل ماکارونی، سویا، رب، روغن، شکر، خرما، حبوبات، ماسک و محلول ضدعفونی محیط بود.

وی با بیان اینکه هزینه حبوبات و محلول ضدعفونی کننده توسط جمعیت هلال احمر شهرستان و مابقی هزینه‌ها توسط خیرین تامین شده است گفت: این گروه جهادی در اولین روز از ماه مبارک رمضان هم ۱۵ بسته معیشتی به ارزش سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع کرده بود.

احمدی با بیان اینکه توصیه به رسیدگی به نیازمندان مورد تأیید دین مبین اسلام است و آثار نیک و اجر و پاداش عظیمی را در این مورد نوید می‌دهد تصریح کرد: ماه رمضان بهترین فرصت مغتنمی برای درک و فهم مشکلات ایتام است، چراکه روزه، انسان را متوجه حال گرسنگان و نیازمندان می‌کند و این باعث چشیدن آلام فقرا و نیازمندان است.

مدیر گروه جهادی شهید بهنام محمدی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: دستگیری از فقرا و نیازمندان و محرومان یک وظیفه اسلامی و برآمده از سیره پاک اهل‌بیت عصمت و طهارت است(ع) و بر ماست که در همه حال متوجه مشکلات محرومان جامعه باشیم.

گفتنی است؛ امام حسن(ع) از همان دوران کودکی به امام ایثار و اسوه، جود و بخشش و الگوی کرامت و بزرگواری معروف و مشهور گردید.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار