کد خبر : 105025
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1402- 43: 12

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

کسب رتبه برتر گیلان در حوزه ایثار و شهادت

کسب رتبه برتر گیلان در حوزه ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از کسب رتبه برتر این استان در حوزه ایثار و شهادت در سال‌جاری خبر داد و گفت: ۲۲ اسفندماه به نام شهدا در شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده اما مردم ما نه فقط یک روز بلکه تمام ساعات و روزها به یاد شهدا و ایثارگران هستند.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا داوطلب امروز پنج‌شنبه ۲۴ اسفندماه در مراسمی که در استانداری گیلان برای تجلیل از برترین های حوزه ایثار و شهادت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۱۸ شهید قرآنی این استان اظهار کرد: با تلاش و همت عالی جامعه ایثارگری، تراز و نمره قابل قبولی در کشور داریم.

 

وی افزود: امروز می‌توانیم بگوییم در کنار دریافت مدرک ولایت مداری، افتخار داریم در عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی حرف برای گفتن داشته باشیم و این به همت، تلاش، غیرت و شجاعت جامعه ایثار و شهادت که در عرصه‌های مختلف حائز برتری شدند، محقق شده است.

 

داوطلب با اشاره به اینکه گیلان رتبه برتر کشور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری را کسب کرده، تصریح کرد: این استان گردش پذیر است اما علمداران فرهنگی ما در حوزه ایثار و شهادت در کنار استان‌هایی که سرآمد و قرآنی هستند خوش درخشیده و در علوم قرآنی رتبه دوم را دارند و امروز با افتخار می‌توانیم بگوییم که استان گیلان استان قرآنی و فرهنگی است ضمن اینکه در جشنواره پیشرفت افراد اول تا چهارم از استان شهید پرور گیلان هستند.

 

کسب رتبه برتر گیلان در حوزه ایثار و شهادت

 

وی ضمن گرامیداشت ۲۲ اسفند که به نام روز شهید نامگذاری شده، افزود: یک روز به نام شهدا در شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده اما مردم ما نه فقط یک روز بلکه تمام ساعات و روزها به یاد شهدا و ایثارگران هستند.

 

مدیرکل بنیادشهید استان گیلان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته، تاکید کرد: تمامی گلزارهای شهدا ترمیم اولیه شده، خانه های شهید به عنوان حسینیه‌های شهید مورد اقبال و توجه مردم قرار دارد، ۳۱۷۵ قرآن آموز داریم که از بین این‌ها متسابقین و فعالان و برترین‌ها هستند و ما بعد از استان اصفهان رتبه دوم را در کشور را داریم و این همان میراثی است که فرزندان از پدران شهید خود به ارث بردند.

 

کسب رتبه برتر گیلان در حوزه ایثار و شهادت

 

داوطلب با بیان اینکه از ۱۶ هزار پدر و مادر شهید، قریب به ۱۵۰۰ نفر در قید حیات هستند، گفت: هنرمندان ما در عرصه ایثار و شهادت صاحب نظر هستند و در حال حاضر ۳ هزار خاطره نگاری به عنوان اسناد افتخار از خانواده شهدا جمع آوری کردیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار