کد خبر : 92104
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402- 39: 23

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان:

گردشگری بی هدف نتایج منفی به همراه دارد

گردشگری بی هدف نتایج منفی به همراه دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه گردشگری بی هدف نتایج منفی به همراه دارد، گفت: گردشگری و سفر نباید فضای غیر ارزشی و غیر فرهنگی را در جامعه گسترش دهد.

به گزارش گیلانستان، هاجر تحریری نیک صفت ظهر چهارشنبه در همایش تبیین الگوی شناختی گردشگری اسلامی – ایرانی در سالن شهید انصاری خاتم الانبیا رشت، اظهار کرد: ایران از لحاظ ابنیه تاریخی جزو ۹ کشور و از لحاظ آثار طبیعی جزو ۱۰ کشور دنیا است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

 

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های گردشگری گیلان، افزود: خروج از اقتصاد تک محصولی با توجه به صنعت گردشگری محقق می‌شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه صنعت گردشگری شفابخش اقتصاد و معیشت است، گفت: اگر سازوکارهای ایرانی و اسلامی در صنعت گردشگری لحاظ شود می‌توانیم اقتصادی پویا در این بخش رقم بزنیم.

 

تحریری نیک صفت با اشاره به نگاه قرآن و اسلام به سفر و سیاحت، اضافه کرد: در قرآن ۷ بار به سفر و سیاحت اشاره کرده و در دین اسلام توصیه‌های فراوانی به سفر و مقوله گردشگری شده است.

 

وی با اشاره به مزایای سفر در زندگی فردی و اجتماعی افراد، افزود: سفر و سیاحت افراد را از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های جسمی، روحی و فکری مصون نگه می‌دارد.

 

توسعه گردشگری اسلامی منجر به رونق اقتصادی می‌شود

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه توسعه گردشگری اسلامی منجر به رونق اقتصادی می‌شود، گفت: تسهیل بخشی زمینه سفر برای مردم در راستای تحقق سالم سازی جامعه بسیار مهم است.

 

تحریری نیک صفت با اشاره به دستاوردهای معنوی سفر در جامعه، اضافه کرد: خودشناسی، خداشناسی، عبرت گیری، شناخت پیرامون اطراف و همچنین تربیت اخلاقی و اجتماعی از مهم‌ترین دستاوردها و مزایای سفر است.

 

وی، هدفمندی در سفرها را لازمه صنعت گردشگری دانست و افزود: بدون پشتوانه و هدف گذاری خاصی، راه صنعت گردشگری به بن بست منتهی می‌شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه گردشگری بی هدف نتایج منفی به همراه دارد، گفت: گردشگری و سفر نباید فضای غیر ارزشی و غیر فرهنگی را در جامعه گسترش دهد.

 

نیک صفت با تاکید بر جهت دهی اهداف سفر و گردشگری به سمت ایرانی – اسلامی، اضافه کرد: عده‌ای در پشت صحنه گردشگری در فکر نهادینه کردن بی ارزشی و فساد در جامعه هستند که باید جلوی این ضدارزش ها و بی فرهنگی‌ها در صنعت گردشگری گرفته شود.

 

وی با تاکید بر لزوم تعریف پیوست فرهنگی در صنعت گردشگری، افزود: راه برون رفت بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و ضد ارزشی، تعریف پیوست فرهنگی در صنعت گردشگری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار