کد خبر : 79673
تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401- 50: 19

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور :

گشت ارشاد مدیران راه اندازی شود/ مسئولان باید پاسخگوی بدحجابی کارمندان خود باشند

گشت ارشاد مدیران راه اندازی شود/ مسئولان باید پاسخگوی بدحجابی کارمندان خود باشند

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه گشت ارشاد مدیران باید راه اندازی شود گفت: مدیر هر مجموعه موظف است حجاب مجموعه خود را اصلاح کند.

به گزارش گیلانستان،  «سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی» امروز (شنبه، ۲۵ تیر ) در نشست تخصصی تبیین شاخص های حجاب و عفاف رویداد فرهنگی گوهر شاد در سالن مرکز همایش های منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: کارمندان دستگاههای اجرایی باید بیشتر حجاب خود را رعایت کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: هنگامی که آمران معروف به پرسنل دستگاه تذکر می دهند مدیر حق آنرا ندارد که بگوید تنها به وظیفه کاری می پردازم. مدیر طبق قانون مکلف به احیای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاههای دولتی است.

وی با بیان اینکه این دستور به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است اما برخی دستگاه از این امر سر باز زده اند که با آنها برخورد می‌شود گفت: نمی توان مردم را به حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر دعوت کرد در حالیکه  نسبت به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و عفاف بی مهری می شود.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه مردم هرجا عفاف و حجاب را نامناسب دیدند اطلاع دهند خاطر نشان کرد: نباید مردم در خیابانها دستگیر شوند ولی در قوه قضاییه و سامانه سنا افراد بدحجاب نشسته باشند.کسی اجازه ندارد مدیر باشد و امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد.

وی تصریح کرد: شاخص های عفاف و حجاب در بهمن ۱۴۰۰ ابلاغ شده است اما دستگاه ها و مدیران میانی در بسیاری موارد این ابلاغیه را اجرا نکرده اند که ما با بهره گیری از جامعه مردمی و تشکل های مردم نهاد نظارت خود را از جامعه بالا یعنی مدیران و در بدنه انجام می دهیم.

هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه مردم با بانکها و بیمه ها بیشترین ارتباط را دارند و اگر کسی در بانکی با متصدی بدحجابی مواجه شد باید  رئیس شعبه را مطلع سازد و اگر برخوردی انجام نشد اقدام را خواهیم داشت، اذعان کرد: از مردم می خواهیم به ما اعتماد داشته باشند. اگر مدیری با این ستاد همراهی نکرد ابتدا نصیحت و سپس برخورد مناسب انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرحی را در ۱۱ عرصه برای حجاب و عفاف تدوین کرده که اولین عرصه دستگاه‌های دولتی است و سپس فضاهای مجازی،  مراکز آموزشی لباس و پوشاک،  مراکز تفریحی،  خدماتی و معابر عمومی و سایر عرصه ها که دولت باید بر آن نظارت کند.

هاشمی گلپایگانی افزود: گرچه دولت باید معیشت مردم را تامین کند اما نباید سال به سال حجاب و عفاف پایین کشیده شود. ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق شورای انقلاب فرهنگی به دستگاههای دولتی ابلاغ شده اما برای کارآمدی بهتر نباید منفعل عمل کرد.

وی با اشاره بر ضرورت رعایت عفاف و حجاب گفت: این عرصه ابتدا باید در  مدیران و دستگاههای دولتی برای کارمندان و مدیران باشد و مدیر هر مجموعه موظف است حجاب مجموعه خود را اصلاح کند.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: باید گشت ارشاد مدیران راه اندازی شود تا امر به معروف و نهی از منکر از مدیران شروع شود. اگر این بار کوتاه آمده و عقب نشینی کنیم و ترس از هجمه های دشمنان باعث شکست شود دیگر نمی توان سربلند کرد.

وی با بیان اینکه  ستاد امر به معروف هرجا اختلاسی دید با آن برخورد می کند و در این راستا ۱۲ قاضی برکنار شدند متذکرشد: برخورد با فساد را باید از خودمان شروع کنیم. همانطور که در دولت سیزدهم رئیس جمهور سواحل را بعد از ۴۰ سال در ۲۰ روز آزاد کرد می بایست ساحل عفاف و حجاب آزاد شود .

وی خاطرنشان‌کرد: امروزه عفاف و حجاب به نماد تقابل فرهنگ غربی با فرهنگ ایرانی اسلامی تبدیل شده است و دشمنان معتقدند اگر در جمهوری اسلامی دیوار عفاف و حجاب فرو بریزد مابقی دیوار ها نیز فرو  خواهد ریخت.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار