کد خبر : 101538
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402- 59: 21

گیلانی‌ها پس از ۸ سال دوباره به حج عمره اعزام می‌شوند

گیلانی‌ها پس از ۸ سال دوباره به حج عمره اعزام می‌شوند

به گفته مدیر حج و زیارت گیلان با اشاره به از سرگیری سفرهای عمره مفرده پس از ۸ سال وقفه گفت: نخستین گروه زائران استان گیلان ۶ دی‌ماه سال جاری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که مدت اقامت آنان نیز ۱۰ روز می‌باشد.

به گزارش گیلانستان، وحید اسکندری مدیر حج و زیارت استان گیلان عصر امروز در جمع خبرنگاران در ساختمان حج و زیارت استاد با اشاره به از سرگیری سفرهای عمره مفرده پس از ۸ سال وقفه اظهار کرد: نخستین گروه زائران استان گیلان ۶ دی‌ماه سال جاری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند و این دوره سفرهای عمره مفرده زائران ایرانی از تاریخ ۲۸ آذرماه تا ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ است که در این بازه زمانی، ایام ماه مبارک رجب و شعبان نیز قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در این مرحله از اولویت‌های یک تا ۱۵۰ ثبت نام انجام می‌گیرد، گفت: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت لازم بعد از گذشت ۴۸ ساعت، اولویت‌های بعدی نیز اعلام می‌شود.

 

مدیر حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه زائران استان گیلان، ۱۰ روز در عربستان اقامت می‌کنند که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است، افزود: نام‌نویسی متقاضیان در سامانه عمره به نشانی omreh. haj. ir انجام می‌گیرد و چهارشنبه ساعت ۱۱ خانواده‌ها گروه‌بندی می‌شوند و به دنبال آن پنجشنبه ساعت ۹ صبح انجام رزرو و ثبت نام قطعی آغاز می‌شود.

 

به گفته اسکندری، ۱۵۰ اولویت اول پس از انجام رزرو، می‌بایست در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر ۲۴ ساعت) به دفتر زیارتی منتخب خود مراجعه و ثبت نام خود را قطعی نمایند.

 

وی با اشاره به روش‌های مختلف برای افراد جهت اطلاع از وضعیت تشرف خود بیان کرد: دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره مفرده، برای آگاهی از اولویت تشرف خود، می‌توانند به پایگاه خبری حج و زیارت (www.haj.ir) قسمت جستجوی اولویت مراجعه کنند یا با کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از طریق تلفن همراه از اولویت تشرف خود آگاه شوند که مراتب از طریق ارسال پیامک به واجدین شرایط تشرف نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار