کد خبر : 81449
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مهر 1401- 39: 16

یک‌هزار و ۲۰۰ وقف جدید در کشور ثبت شد

یک‌هزار و ۲۰۰ وقف جدید در کشور ثبت شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: از دهه وقف پارسال تا امسال یک‌هزار و ۲۰۰ وقف جدید در کشور ثبت شده‌ است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل روز دوشنبه در حاشیه برگزاری همایش استانی یاوران وقف استان گیلان در جمع خبرنگاران در بقعه متبرکه فاطمه اخری (س) در رشت اظهار داشت: این وقف‌ها با نیت‌های مختلف در عرصه های علمی، آموزشی، مذهبی، امور مربوط به جوانان، جلسات روضه خوانی و نشر معارف اسلامی می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه وقف در اسلام از زمان پیامبر اکرم(ص) آغاز شده و اولین واقف نیز حضرت بوده، افزود: با توجه به فرهنگ شیعه در پرتو سیره اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۲۳۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد و هر سال به طور میانگین بیش از یک‌هزار وقف جدید در کشور انجام می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با قدردانی از فعالان عرصه ترویج فرهنگ حسنه وقف خاطرنشان کرد: با توجه به پیشقدمی واقفان و خیرین در امور خیر، فعالیت های خوبی در فرهنگ اسلام، توسعه قرآن و انجام اقدامات خیرخواهانه و خدمت رسانی به محرومان از محل موقوفات انجام می‌شود.

 

وی در ادامه شمیم خدمت را از جمله برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای محرومیت‌زدایی عنوان و ذکر کرد: این طرح با هدف آموزش اشتغال به ویژه برای خانواده‌های فاقد شغل و عموما زنان سرپرست خانوار نیازمند به شغل در دست اجراست.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور قرار دوازدهم را برنامه دیگر این سازمان در سطح کشور نام برد و تصریح کرد: این طرح دوازدهم هر ماه به منظور حمایت از محرومان با هدف تهیه بسته‌های معیشتی به نام امام زمان (عج) در امام‌زادگان اجرا می‌شود.

 

وی اظهار داشت: گیلان جزو استان‌هایی است که تعداد زیادی از امام زادگان را در خود جا داده و به نظر می‌رسد که سومین استان از نظر تعداد امام زادگان در کشور باشد.

 

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه در بخش قرآن نیز محافل و مسابقه‌های قرآنی عمدتا در محل امام زادگان در حال انجام است، اظهار داشت: امروز یکی از نکات اصلی فعالیت در عرصه های فرهنگی و اجتماعی کشور موضوع جوانان است که در این راستا با آموزش و پرورش همکاری ویژه‌ای داریم.

 

در همایش استانی یاوران وقف در گیلان، ۴۰ نفر از خیرین، واقفان، خادمین، مدیران مراکز افق و هیات امنا امام زادگان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار