کد خبر : 35887
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اردیبهشت 1398- 20: 17

۱۱۸۵ سال چشم انتظاری/ احیای شب نیمه شعبان در گیلان

۱۱۸۵ سال چشم انتظاری/ احیای شب نیمه شعبان در گیلان

مردم شهرستان‌های گیلان در یک هزار و صد و هشتاد و پنجمین سال میلاد امام زمان(عج) شب را با دعا و تضرع در مساجد به صبح رساندند و ظهور امام زمان(عج) را از خداوند خواستار شدند.

به گزارش گیلانستان در شب ولادت یگانه منجی عالم بشریت عموم مردم خود را به مراسم‌های جشن و سرور رساندند تا شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت را جشن بگیرند.

توزیع شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی کوچه و خیابان‌های شهرستان‌های سراسر استان همه این را می‌رساند که مردم انتظار دارند بعد از یک هزار و ۱۸۵ سال امام زمانشان ظهور کند.

مردم از روزهای قبل در همه شهرها و روستاها با آذین‌بندی درب منازل، مغازه‌ها و معابر به استقبال نیمه شعبان رفتند و این شور و نشاط در شب میلاد مهدی موعود(عج) به اوج رسید و شور و شعف دیگری را بر این دیار حاکم کرد.

ویژه برنامه‌های نیمه‌شعبان منحصر به مراکز شهرستان‌ها نبود و در سایر بخش‌ها و روستاها نیز توسط عاشقان و ارادتمندان به ائمه اطهار(علیه‌السلام) جشن‌های با شکوهی برپا شد.

برخی از جوانان به میمنت این شب و روز فرخنده مراسم عقد و ازدواج خود را برگزار کردند تا بیمه خوشبختیشان توسط امام زمان(عج) امضا شود.

همچنین مراسم شب احیای نیمه شعیان در مساجد جامع صومعه‌سرا، جامع آیت‌الله‌ضیابری ضیابر، حضرت ولیعصر(عج) بالامحله، و سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) ویژه بانوان فومنی برگزار شد.

سخنرانان در مراسم‌های احیای شب نیمه شعبان بر انتظار فرج تاکید و اظهار کردند: یکی از شب‌هایی که در روایات بر احیای آن شب تاکید شده، شب نیمه شعبان است.

آنها با بیان اینکه رسول خدا(ص) انتظار فرج را برترین اعمال دانسته‌اند، افزودند: نیمه شعبان از بزرگترین جشن‌های شیعیان محسوب می‌شود و شور و نشاط مهدوی در این روزهای مبارک در تمام مردم مشهود است 

همچنین سخنرانان این مراسم‌های معنوی به بحث پیرامون فلسفه غیبت، موضوع مهدویت، علائم و نشانه‌های ظهور، اوضاع پس از ظهور و جامعه مورد نظر حضرت پرداختند.

گفتنی است، این جشن‌ها تا امشب ادامه دارد و مردم ارادت خود را به امام زمان(عج) نشان خواهند داد.

*جشن بزرگ نیمه شعبان در سنگ‌بست ماسال

«حسین سوات‌پور» با بیان اینکه جشن بزرگ نیمه شعبان در سنگ‌بست ماسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشن همراه با سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای نمایش طنز توسط هنرمندان صدا و سیما است.

مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیر ولایت(ع) سنگ بست ماسال، مسابقه، اهدای جوایز و برنامه‌های شاد و متنوع را از دیگر برنامه‌های این جشن دانست و افزود: این مراسم معنوی روز یکشنبه(۱اردیبهشت) ساعت ۲۱ در میدان بزرگ شهید قویدل سنگ بست ماسال برگزار می‌شود.

وی گفت: این مراسم به همت ستاد فرهنگی مسجد علی‌ابن‌ابیطالب(ع) سنگ بست ماسال و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ماسال و اتاق اصناف این شهرستان برگزار می‌شود.

سوات‌پور تصریح کرد: باید در جشن‌های نیمه شعبان مردم را با فرهنگ مهدویت آشنا و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

*جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر

جشن بزرگ نیمه شعبان همراه با شعرخوانی، نورافشانی، مسابقه و اهدای جوایز در مسجد آیت‌الله‌ضیابری ضیابر برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام محسنی یکی از کارشناسان مذهبی گیلان، با مولودی خوانی حاج مهدی اخوان و با هنرمندی استندآپ کمدین گیلان سامان اسماعیل‌زاده برگزار می‌شود.

این مراسم روز یکشنبه(۱اردیهبشت) ساعت ۲۱:۳۰ در محوطه مسجد جامع آیت‌الله ضیابری ضیابر برگزار می‌شود.

گفتنی است،‌در برخی از شهرها از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان صرف نظر و مقدار هزینه‌ای که قرار بود برای این جشن کنند را به سیل زدگان اهدا کردند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار