کد خبر : 95691
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402- 45: 21

جانشین فرمانده انتظامی گیلان:

۱۳۰۰ نفر از از اراذل و اوباش در گیلان امسال احضار یا دستگیر شدند

۱۳۰۰ نفر از از اراذل و اوباش در گیلان امسال احضار یا دستگیر شدند

.

به گزارش گیلانستان، یکشنبه پایگاه خبری پلیس استان به نقل از سردار حسین حسن پور عنوان شده است: اخلال در نظم عمومی و ارعاب شهروندان خط قرمز مجموعه انتظامی است و پلیس قاطعانه و بدون اغماض با هرگونه تحرک سوء اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کند.

وی افزود : از این تعداد ۴۹۷ نفر از ابتدای سال تاکنون دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ درصدی داشته است.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش نوظهور نیز در سطح گیلان شناسایی و برای آنها پرونده قضائی تشکیل شده است، تصریح کرد: پلیس با حساسیت ویژه نسبت به شناسایی اراذل و اوباش نوظهور طی امسال اقدام کرده که آمار شناسایی این تعداد هم تا کنون افزایش ۷۹ درصدی داشته است.

سردار حسن پور با اشاره به افزایش ۳ درصدی احضار اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در مدت سپری شده از سال جاری، افزود: در این راستا ۶۵۹ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار به مقرهای انتظامی احضار و در خصوص عدم ارتکاب هرگونه ناهنجاری اجتماعی از آنها تعهد اخذ شد.

وی در ادامه به حضور فعال پلیس گیلان در سطح محورهای مواصلاتی استان و سواحل و تفرجگاه‌ها در ۳ روز پایانی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۱۴ هزار دستگاه خودرو در این ایام وارد استان گیلان شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان، تعداد مسافران ورودی به استان در این تعطیلات را بیش از ۶۵۰ هزار نفر اعلام و عنوان کرد : بیش از ۲۲ میلیون مسافر با ۷ میلیون و ۵۰۰ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری وارد استان شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این آمار افزایش یک درصدی داشته است.

 

همچنین گزارش دیگری از این مرکز به نقل از فرمانده انتظامی رشت حاکی است؛ ماموران انتظامی این شهرستان با حضور و اقدام به موقع مانع از خودکشی دختر ۱۷ ساله شدند.

 

سرهنگ محمود حافظی اظهار کرد: برابر تماس مردم با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه یک دختر جوان به قصد خودکشی تصمیم به پریدن از بالای پل یخسازی شهر رشت را دارد، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

 

وی به حضور به موقع پلیس، عوامل اوژانس و آتش‌نشانی در محل مورد نظر اشاره کرد و گفت: این دختر ۱۷ ساله پس از تلاش ماموران انتظامی و دعوت به آرامش از اقدام به خودکشی منصرف شده و انگیزه خود از این کار را مشکلات شخصی و اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان رشت در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند برای دریافت هرگونه مشاوره در خصوص رفع مشکلات به مشاوران انتظامی مستقر در کلانتریی ها مراجعه و به صورت رایگان از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار