کد خبر : 45611
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 دی 1398- 49: 11

عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی اختصاص یافت

۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به دستگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی اختصاص یافت

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ درصد از درآمد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان در بخش هزینه‌ها به دستگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی با اولویت آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرد.

به گزارش گیلانستان جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های کمیسیون تلفیق مجلس برای سال آینده مقرر شد دولت ۲ درصد از درآمد بانک‌ها و شرکت‌های دولتی معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان را در بخش هزینه‌ها به دستگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی کشور با اولویت آموزش و پرورش اختصاص دهد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب پیشنهاد نمایندگان در مورد اختصاص درصدی از درآمدهای دولت در بخش بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به حوزه آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و افزود: قبلاً مقرر بود که دولت یک درصد از هزینه‌های خود را کم کرده و به آموزش و پرورش اختصاص دهد که این میزان به ۲ درصد در سال ۹۹ افزایش یافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اختصاص این درآمدها در بخش هزینه‌ای به دستگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی از ۷ هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: در حال حاضر فعلاً مشخص نیست چه مقدار از این اعتبارات به وزارت علوم و چه میزان به وزارت آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

کوچکی‌نژاد برگزاری یک هفته جلسه کاری در کمیسیون تلفیق مجلس جهت بررسی لایحه بودجه ۹۹ را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این جلسات هم بر روی کلیات لایحه و هم بر روی تبصره‌های درآمدی و موارد مربوطه بحث و بررسی‌هایی انجام شد و در نهایت به صورت تقریبی بررسی درآمدهای بودجه در کمیسیون به پایان رسید.

وی بررسی یکسری پیشنهادات الحاقی نمایندگان در بخش تبصره‌های درآمدی لایحه بودجه توسط اعضاء کمیسیون تلفیق مجلس را مورد تأکید قرار داد و گفت: تا یکی دو روز آینده بررسی بخش درآمدهای لایحه بودجه سال ۹۹ توسط کمیسیون تلفیق به پایان می‌رسد بنابراین با اتمام این حوزه فرآیند بررسی هزینه‌ها آغاز می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد برخی نمایندگان مبنی بر افزایش و یا کاهش درآمدها در برخی حوزه‌ها در کمیسیون تلفیق مجلس سخن گفت و ابراز داشت: مجلس تمام تلاش و کوشش خود را به‌کار بسته تا درآمدهای مندرج در لایحه بودجه سال ۹۹ به شکلی تنظیم شود که مشکلی در بحث پرداخت حقوق و مزایای کارکنان ایجاد نشود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جلوگیری از کسری بودجه و اختلال در اجرای بسیاری از امور و برنامه‌ها را به‌عنوان یک ضرورت اساسی لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: البته هم‌اکنون بسیاری از کسری بودجه و اعتبارات در سال آینده سخن می‌گویند اما تمام تلاش ما در دولت و مجلس این است که این کسری را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار