کد خبر : 34755
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اسفند 1397- 52: 11

استاندار:

۳۷۰۰ فرصت شغلی جدید در گیلان ایجاد شد

۳۷۰۰ فرصت شغلی جدید در گیلان ایجاد شد

استاندار گیلان گفت: با بهره‌برداری از ۵۰ پروژه در سفر رئیس جمهور به گیلان حدود ۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در گیلان ایجاد شد.

به گزارش گیلانستان مصطفی سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان مزیت‌های فراوانی برای استان در بر داشت که از جمله آن می‌توان به انعقاد ۴ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف اقتصادی و بانک‌ها اشاره کرد.

استاندار گیلان افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۵۰ طرح و پروژه در اقصی نقاط استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بخشی از این پروژه‌ها که عملیات بهره‌برداری از آن‌ها با حضور رئیس‌جمهور در گیلان انجام شد اقتصادی و بخشی دیگر نیز مربوط به طرح‌های مختلف عمرانی بود.

سالاری با بیان اینکه بهره‌برداری از ۵۰ پروژه یاد شده حدود ۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در گیلان ایجاد کرده است تصریح کرد: جمع اعتبارات و منابع مالی که برای افتتاح از این تعداد طرح و پروژه و یا آغاز عملیات اجرایی آن‌ها هزینه شده است معادل ۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصمیم‌گیری جهت اجرای ۶۷ پروژه جدید در این استان توسط رئیس‌جمهور را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: با دستور رئیس‌جمهور هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافت که در مرحله دوم به هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۰۶ میلیارد تومان از این اعتبارات به برای نوسازی،‌ تجهیز و تکمیل مدارس گیلان اختصاص داده شده است بیان داشت: ۶۲ میلیارد تومان از این منابع به ۴ پروژه ورزشی،‌ ۳۱۴ میلیارد تومان به حوزه پسماند و ۳۱۱ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های آب شرب اختصاص پیدا کرد.

استاندار گیلان اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تسطیح اراضی کشاورزی را از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور به گیلان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های برق‌رسانی،‌ ۱۸۸ میلیارد تومان برای جاده‌سازی و ۲۳۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی بخش کشاورزی اختصاص یافت.

سالاری تعاملات ایجاد شده و پیگیری مطالبات مردم توسط نماینده ولی‌فقیه،‌ ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مدیران کل دستگاه‌ها در سفر رئیس‌جمهور به گیلان را قابل تقدیر خواند و ابراز داشت: حضور پرشور مردم گیلان در سخنرانی رئیس‌جمهور عظمت و شکوه کشورمان را بار دیگر به دنیا ثابت کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان وحدت و حضور پررنگ مردم را نخستین دستاورد سفر رئیس‌جمهور به گیلان دانست و اظهار داشت: حجم اعتبارات تخصیص داده شده در کنار امضاء توافق‌نامه‌های بین‌المللی برای ساخت و تکمیل راه آهن از دیگر جنبه‌های مثبت سفر رئیس‌جمهور به گیلان است.

وی خروج مدیریت شهری رشت از بلاتکلیفی و انتخاب هر چه سریع‌تر شهردار در آستانه نوروز را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: تصمیمات بسیار خوبی در مورد دو رودخانه شهر رشت توسط رئیس‌جمهور اتخاذ شد که اجرای آن‌ها به همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذی‌ربط نیازمند است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار