کد خبر : 81680
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مهر 1401- 53: 15

۴۱ میلیارد ریال جریمه برای فروشندگان متخلف لوازم‌التحریر و پوشاک در گیلان

۴۱ میلیارد ریال جریمه برای فروشندگان متخلف لوازم‌التحریر و پوشاک در گیلان

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: در طرح ویژه بازرسی از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و پوشاک در این استان، فروشندگان متخلف بیش از ۴۱ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، مرتضی امینی روز یکشنبه در خصوص طرح ویژه بازرسی‌های از فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و پوشاک در گفت و گویی افزود: این طرح از سوی این سازمان برای تثبیت قیمت لوازم التحریر و نیز پوشاک، کیف و کفش در گیلان از ۱۷ شهریورماه به مدت حدود یک ماه اجرا شد و طی آن ۱۰۵ فقره پرونده تخلف تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: با رسیدگی‌های انجام شده ۹۲ پرونده با مجموع جریمه ۴۱ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۰۰ ریالی متخلفان مختومه شد.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان بیان کرد: اکثر تخلفات انجام شده توسط لوازم‌التحریر فروشان و صنف پوشاک مربوط به گرانفروشی و عدم نصب برچسب قیمت بوده است.

 

امینی خاطرنشان کرد: انجام طرح های نظارتی ویژه همانند طرح مختص به بازگشایی مدارس موجب می‌شود تا جلوی سوء استفاده و گرانفروشی گرفته شده و قیمت ها تا حدی تثبیت شود.

 

این طرح نظارتی با محوریت صنعت، معدن و تجارت استان با مشارکت تعزیرات حکومتی، آموزش و پرورش، بازرسی اصناف و اتحادیه های صنفی مربوطه اجرا شد که طی آن با محوریت تشدید بازرسی واحدهای صنفی، نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و نیز عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه ها در اخذ شهریه‌ها مبتنی بود.

 

برخورد با عرضه‌کنندگان کالای تقلبی و قاچاق در حوزه پوشاک و لوازم‌تحریر نیز از اولویت‌های این طرح بود که در این راستا، نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه ۱۲۴ جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام انجام شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار