کد خبر : 84710
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1401- 35: 22

۴۹۷ زندانی غیرعمد در گیلان نیازمند کمک هموطنان هستند

۴۹۷ زندانی غیرعمد در گیلان نیازمند کمک هموطنان هستند

رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند گیلان گفت: ۴۹۷ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان برای آزادی نیازمند کمک و مساعدت نهادها و هموطنان نیکوکار و خیر هستند.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، علیرضا یزدانی در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه رشت عنوان کرد: ۲۲ نفر از زندانیان غیرعمد بانوان هستند که ۱۸ نفر آنان مادر هستند.

 

وی افزود: ۶۶ نفر از مجموع این زندانیان غیرعمد در گیلان زیر ۵۰ میلیون تومان بدهی دارند که اکثر آنان نیز دارای فرزند و دانش آموز هستند.

 

وی گفت: با توجه به اینکه شب یلدای امسال در ایام فاطمیه قرار گرفته پویش یلدای فاطمی با هدف جلب مشارکت و کمک های خیرین و اقشار مختلف مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و فراهم شدن زمینه بازگشت آنان به آغوش خانواده هایشان در گیلان اجرا می شود.

 

مسئول ستاد دیه گیلان ادامه داد: به همین دلیل با همکاری آموزش و پرورش استان برنامه ریزی شده تا از ظرفیت و همراهی و نقش موثر دانش آموزان در این زمینه برای آزادی این زندانیان جرائم غیر عمد بهره گرفته شود.

 

وی عنوان کرد : در این راستا طی بخشنامه ای به مدارس اعلام می شود تا در صورت تمایل هر دانش آموز بتواند در این طرح شرکت کند و حس نوعدوستی در آنها نهادینه شود.

 

یزدانی ابراز امیدواری کرد: در طرح پویش یلدای فاطمی، اولیای دانش آموزان در کنار فرزندان این سرزمین و نیز سایر خیران و نیکوکاران مساعدت و همکاری گسترده ای داشته باشند تا بخش بزرگی از زندانیان غیرعمد در گیلان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده های خود بازگردند.

 

وی همچنین به حضور چشمگیر نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در گیلان طی سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال نیز ۳۰۲ زندانی با بدهی بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان توسط کمک و مساعدت نیکوکاران آزاد شدند.

 

مسئول ستاد دیه گیلان اظهار کرد: البته تمامی بدهی این تعداد زندانی غیر عمد پرداخت نشد چون با توجه به جلساتی که با طلبکاران زندانیان جرائم غیرعمد برگزار کردیم، حدود ۷۰ درصد این رقم را تخفیف گرفتیم تا این تعداد زندانی به خانواده برگردند و امید است امسال هم این مساعدت گسترده تر شود و تعداد بیشتری آزاد شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار