کد خبر : 99068
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402- 30: 11

در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی؛

۶۸ روستای لاهیجان از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند

۶۸ روستای لاهیجان از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: با اتمام اجرای پروژه‌های طرح محرومیت زدایی ۶۸ روستای محروم شهرستان لاهیجان از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

به گزارش گیلانستان، مازیار علی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح محرومیت زدایی وزارت نیرو اظهار کرد: این طرح در استان گیلان با اعتباری حدود بر ۱۸ هزار میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال توسط قرارگاه سپاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است که با اجرای این طرح ۷۱۱ روستا در ۱۲ شهرستان استان گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌شود.

 

علی پور افزود: از این تعداد روستای محروم و فاقد آب شرب، ۶۸ روستا مربوط به شهرستان لاهیجان است که با اعتباری حدود بر یک هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: با اتمام اجرای طرح جهاد آبرسانی در شهرستان لاهیجان، بیش از ۱۴ هزار و ۸۵۹ خانوار ساکن در دهستان‌های لیالستان، بازکیاگوراب و آهندان در بخش مرکزی و دهستان‌های رودبنه و شیرجوپشت در بخش رودبنه از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بهره مند و به آب سالم و بهداشتی دسترسی خواهند داشت.

 

علی پور تصریح کرد: در حال حاضر اجرای این طرح شامل توسعه خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول بیش از ۱۱۴ کیلومتر، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در منطقه کیسم توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار