کد خبر : 104901
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402- 01: 1

آزادراه منجیل_رودبار دوشنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

آزادراه منجیل_رودبار دوشنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه منجیل_رودبار با حضور رئیس جمهور در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش گیلانستان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح آزادراه منجیل-رودبار در روز دوشنبه با حضور رییس جمهور اظهار کرد:این آزادراه به عنوان سومین وعده دولت در افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور پس از افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و منطقه دو آزادراه تهران-شمال به عنوان سخت‌ترین پروژه های آزادراهی کشور آماده بهره‌برداری است.

وی طول آزادراه های بهره برداری شده تا پایان سالجاری را ۲۴۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با توجه به متوسط سالانه ساخت ۱۰۴ کیلومتر آزادراه در ۱۵ سال گذشته هدفی بزرگ و معادل سه برابر سالانه بوده است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در حال حاضر آزادراه مراغه-هشترود و تبریز-صوفیان نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال اجرا است و در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسند.

خادمی آزادراه منجیل-رودبار را بخشی از آزادراه قزوین-رشت دانست و بیان کرد: بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند.

وی با بیان اینکه این آزادراه به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی سرتاسر پل و تونل و دیوار سازی است، افزود: به دلیل عبور بخشی از محور از مناطق مسکونی و لزوم حفظ بافت منطقه با پیچیدگی‌هایی همراه بود که برای ساخت این آزادراه را ۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

غضنفر یکشنبه , ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

عزیز به هم خورد

رفتن به نوار ابزار