کد خبر : 75202
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400- 31: 13

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزیر نفت دولتی‌هایی که حضورشان در گیلان ضروری است

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزیر نفت دولتی‌هایی که حضورشان در گیلان ضروری است

با توجه به سفر رئیس جمهور در روز جمعه به گیلان و نظر به اهمیت آغاز مجدد عملیات اکتشاف و حفاری سایت نفتی سردار جنگل رودسر، حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و وزیر نفت برای تصمیم‌گیری‌های بالفعل در گیلان ضروری است.

به گزارش گیلانستان، ماجرای احداث نیمه‌کاره یا بهتر بگوییم رهاشده سایت نفتی سردار جنگل رودسر این روزها بر زبان بسیاری از دغدغه‌مندان استان گیلان به عنوان یکی از مطالبات  اصلی سفیر روز جمعه رئیس‌جمهور کشورمان به استان گیلان بر سر زبان‌هاست.

اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان نیز در نشست خبری اخیر خود در تالار مرکزی، سایت نفتی سردار جنگل رودسر را یکی از ظرفیت‌های گیلان در برداشت نفت دانست و گفت که در دریای خزر مخازن نفتی وجود داشته و در سال ۹۰ رودسر به عنوان پشتیبان سایت خزر معرفی شد.

استاندار گیلان مدعی شد که در دولت یازدهم و دوازهم این سایت به فراموشی سپرده شد لذا در این خصوص جلساتی با مدیرعامل سایت نفت خزر برگزار و کارگروهی تشکیل و هدف ما فعال شدن این سایت است.

بدون شک بهره‌برداری از منابع خزر نیازمند به کارگیری فناوری‌های پیشرفته و حضور کنسرسیوم‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت است، از این رو با توجه به تجارب ایران و نیز شرایط کنونی تحریم‌های ظالمانه بر صنعت نفت کشور، دنبال کردن تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین کشورهای ایران و آذربایجان برای توسعه ساختار البرز و خبرهای خوب در خصوص دیدارهای چندجانبه جواد اوجی وزیر نفت در خصوص توسعه همکاری‌های نفتی در خزر می‌تواند به عنوان یکی از راهبردهای اولویت‌دار برای تحقق اهداف توسعه‌ای و تولیدی باشد که باید این مهم توسط دولت سیزدهم به عنوان یکی از راهبردهای اصلی برای توسعه در خزر دنبال شود.

طبیعی است که در چنین شرایطی گیلان به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین نقاط کشور به واسطه بازار اوراسیا و دسترسی به بازارهای بین‌المللی نیازمند نگاهی ملی برای توسعه همه جانبه بوده که یکی از این موارد آغاز به کار مجدد سایت سردار جنگل است و با توجه به اینکه رستم قاسمی، وزیر فعلی راه و شهرسازی، وزیر وقت نفت به عنوان یکی از حامیان احداث این سایت نفتی،می‌تواند کمک شایانی در به ثمر نشستن این خواسته به حق مردم گیلان داشته باشد.

بدیهی است که تحقق این هدف بدون تصمیم‌گیری در سطوح ملی و حتی فراملی میسر نمی‌شود و انتظار می‌رود که در سفر روز جمعه رئیس‌جمهور، اعضای هیئت دولت مؤثر در روند تصمیم‌گیری ازجمله وزیر نفت و رئیس سازمان برنامه بودجه با همراهی خود و شنیدن نظرات استاندار به عنوان مطالبه‌گر اصلی این موضوع در کنار مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرعامل سایت نفتی خزر در شورای اداری زمینه به فعلیت رسیدن این مهم رافراهم کنند

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار