کد خبر : 78910
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401- 08: 21

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

آزادی گناه و ابتذال در سایه افزایش بی‌سابقه کنسرت‌های موسیقی در گیلان!

آزادی گناه و ابتذال در سایه افزایش بی‌سابقه کنسرت‌های موسیقی در گیلان!

کنسرتهای مختلطی که در فضایی تاریک و بدون نظارت و کنترل مسئولین ذیربط، به محلی برای گناهِ راحت و بی استرس دختران و پسران تبدیل شده است!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، بی شک موسیقی یک علم است و از نظر اسلام تنها موسیقی هایی که برای مجالس لهو و گمراه کننده نواخته می شود حرام است و سایر موسیقی ها حرمت شرعی ندارد.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری “موسیقى اگر انسان را به بیکارگى و ابتذال و بى حالى و واخوردگى از واقعیتهاى زندگى و امثال اینها بکشاند، این موسیقى، موسیقى حلال نیست؛ موسیقى حرام است. موسیقى اگر چنانچه انسان را از معنویت، از خدا و از ذکر غافل کند، این موسیقى حرام است. موسیقى اگر انسان را به گناه و شهوترانى تشویق کند، این موسیقى حرام است”.

حال با همه این مسائل اما شاهد افزایش عجیب و قابل تامل برگزاری کنسرتهای موسیقی طی دو ماه اخیر در کشور مخصوصا استان گیلان هستیم.

این روزها چهره خیابانهای استان به خصوص شهرهای رشت و انزلی پُر شده از بنرهای کنسرت خوانندگانی که نه تنها پایبند به موازین دینی نیستند، بلکه با نگاهی به فیلم ها و تصاویر اجرایشان در سالن ها و تالارهای گیلان، به جز تشویق ابتذال، لودگی، حرکات موزون، گناه و شهوترانی هیچ اثر و حرکت مفید و خداپسندانه‌ای از آنان دیده نمی شود!

کنسرتهای مختلطی که در فضایی تاریک و بدون نظارت و کنترل مسئولین ذیربط، به محلی برای گناهِ راحت و بی استرس دختران و پسران تبدیل شده است!

این گزارش به هیچ عنوان قصد مخالفت با برگزاری کنسرتهای موسیقی سالم را ندارد اما نکته حائز اهمیت زیرپا گذاشته شدن اخلاق اسلامی و احکام شرعی در برخی از این کنسرت ها می باشد.

گفتنی است با بررسی های به عمل آمده و نگاهی به صفحات خوانندگان در فضای مجازی، استان گیلان از لحاظ کمیت در سال ۱۴۰۱ ، جزء استانهای اول در برگزاری کنسرتهای موسیقی مبتذل بوده است!

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار