کد خبر : 43685
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398- 25: 11

آغاز طرح بررسی شیوع ناباروری در گیلان

آغاز طرح بررسی شیوع ناباروری در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز بررسی شیوع ناباروری بر روی هزار زن و دختر ۱۵ تا ۴۹ سال دارای همسر خبر داد.

به گزارش گیلانستان فردین مهرابیان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناباروری در کشورهای درحال‌توسعه وجود دارد، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت یک‌چهارم زوج‌ها در کشورهای درحال‌توسعه، از ناباروری رنج می‌برند که باید علل آن بررسی شود.

وی با اشاره به دلایل اجرای طرح بررسی شیوع ناباروری در کشور گفت: با این انجام این کار و با پرسش از زوج‌ها، مهم‌ترین علل ناباروری در کشور شناسایی‌شده و برای پیشگیری و درمان آن اقدامات لازم اندیشیده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه بررسی شیوع ناباروری بر عهده کارشناسان باتجربه است، تصریح کرد: در این طرح پزشکان و کارشناسان مامایی باتجربه از یک هزار زن ۱۵ تا ۴۹ سال دارای همسر، پرسش‌هایی را پرسیده و با اطلاعات به‌دست‌آمده علل ناباروری شناسایی و از شیوع آن جلوگیری می‌شود.

مهرابیان با اعلام تاریخ آغاز بررسی طرح بررسی شیوع ناباروری در گیلان افزود: این طرح از امروز در گیلان و هم‌زمان با سراسر کشور آغازشده و تا یک ماه آینده ادامه دارد و از همه زوج‌ها درخواست دارم با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نهایت همکاری را کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار