کد خبر : 95735
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402- 27: 13

آماده‌سازی ۳۲ موکب گیلان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

آماده‌سازی ۳۲ موکب گیلان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان با اشاره به استقرار ۳۲ موکب استان در مسیر پیاده روی اربعین، گفت: موکب‌های گیلان در مرز ایران و عراق و در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی مستقر می‌شوند.

به گزارش گیلانستان، مجید دوهندو در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در گیلان ۳۲ موکب تاسیس شده است، اظهار کرد: موکب‌های گیلان در مرز ایران و عراق و در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی مستقر می‌شوند و در خدمت زوار امام حسین(ع) خواهند بود.

 

وی افزود: چهار موکب گیلان در مرز مهران و خسروی مستقر می‌شوند و یک موکب در آستارا داریم، اما موکب آستارا نیز در صورت عدم تردد زائران کشورهای همسایه، به مرز ایران و عراق ملحق خواهد شد.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان ادامه داد: سه موکب‌ گیلانی در نجف، سه موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۲۱ موکب هم در شهر کربلا استقرار پیدا می‌کند.

 

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه هر موکب بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر خادم دارد که در خدمت زوار اباعبدالله الحسین(ع) هستند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند کمک‌ها و نذورات نقدی و غیرنقدی خود برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین را به دفاتر مواکب در شهرستان‌های استان تحویل داده و یا به شماره حساب آنان واریز کنند.

 

وی با بیان اینکه مواکب از ۲۰ محرم لغایت ۱۵ صفر در محل‌های تعیین شده مستقر می شوند، اضافه کرد: موکب‌ها از دهه دوم صفر به تدریج پذیرایی‌ها را انجام می‌دهند و خدمات خود را تا سه روز پس از اربعین در کشور عراق ادامه خواهند داد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار