کد خبر : 97664
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402- 45: 0

آیت الله فلاحتی در یادواره شهدای "سنگرسازان بی‌سنگر":

اتحاد و همدلی دوران دفاع مقدس را باید حفظ کرد/ در تعلیم و تربیت فرزندان کوتاهی کردیم

اتحاد و همدلی دوران دفاع مقدس را باید حفظ کرد/ در تعلیم و تربیت فرزندان کوتاهی کردیم

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: باید قبول کنیم که در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان کوتاهی کردیم و قصور داریم.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در یادواره‌ شهدای جهاد و گردهمایی سنگر سازان بی‌سنگر گیلان در مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی هدیه خدا به امت اسلامی و مردم ایران بود اظهار کرد: دوران جنگ تحمیلی، تلخی‌هایی داشت اما تجلی زیبایی در تاریخ ایران هم بود، روزگاری که رهبرش یک مجتهد و مجاهد واقعی بود و مردمی متحد را داشت که همه برای هدفی مشترک و جغرافیای عقیدتی از جان خود می‌گذشتند.

 

وی با اشاره به هدف اصلی انقلاب اسلامی گفت: برخی فکر می‌کردند انقلاب کنند تا صرفا شاه را اخراج کرده و در آسایش و رفاه زندگی راحتی داشته باشند اما این تفکر اشتباه بود و باعث انحراف و ریزش این افراد شد زیرا هدف اصلی، زندگی در سایه دین خدا بود و برای سعادتمندی بشر، نگاه مادی‌گرایانه ماندگار نخواهد ماند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه باید درد دین داشته باشیم، افزود: امروز رسانه‌ها و گفتمان‌ها از دنیا و زندگی مادی دنیایی می‌گویند اما مجاهدان اینگونه نمی‌اندیشند، جهادگران به بهشت ابدی می‌اندیشند و دنیا گرایان به دنیای فانی و دفاع مقدس زیباترین دوران برای جهادگران به شمار می‌رفت.

 

فلاحتی با بیان این که باید روزگار دوران دفاع مقدس را حفظ کنیم و از آن عبرت بگیریم، تصریح کرد: امروزه جهاد اصلی جهاد تبیین است، جهادی سخت‌تر که باید هنرمندانه همان اندیشه پاک دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد زیرا دشمن می‌خواهد به مردم القا کند که جنگ تحمیلی اشتباه بود و اهداف بزرگ انقلاب اسلامی را کوچک نشان دهد.

 

وی در مورد تربیت نسل جوان سخن گفت و بیان کرد: باید قبول کنیم که در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان کوتاهی کردیم و قصور داریم، زیرا این جوانی که امروز تحت تأثیر رسانه‌های دشمن قرار می‌گیرد به خوبی آگاه نیست و این وظیفه ما بود چرا که ۸۰ درصد تربیت فرزند به گردن خانواده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شیوه‌های جنگ ترکیبی دشمن گفت: پروپاگاندا یک اصطلاح سیاسی رسانه‌ای است با مولفه اینکه آنقدر دروغ بگو تا مخاطبان باور کنند و دشمنان در وقایع اخیر روزی ۱۰ میلیون دروغ و اخبار کذب را به گوش مردم می‌رساندند.

 

فلاحتی با تاکید بر اینکه فرزندمان را باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم، تصریح کرد: در دفاع مقدس گلوله‌ها مثل باران می‌بارید و جوانان با جان خود راه‌ها را باز می‌کردند، این رشادت‌ها نباید ناگفته بماند، این روزگاران طلایی را رسانه‌ای کنید و قدرشناس باشید، باید قدر همدیگر را بدانیم، تلاش‌های یکدیگر را نادیده نگیریم و همان اتحاد و همدلی دوران دفاع مقدس را حفظ کنیم.

 

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار