کد خبر : 104894
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402- 02: 18

مدیرکل بنیاد شهید گیلان در نشست خبری:

رتبه نخست گیلان در برگزاری یادواره‌های شهدا/ پیگیر وضعیت جانبازی مدافعان امنیت آسیب دیده در اغتشاشات هستیم

رتبه نخست گیلان در برگزاری یادواره‌های شهدا/ پیگیر وضعیت جانبازی مدافعان امنیت آسیب دیده در اغتشاشات هستیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: استان گیلان با اینکه نسبت به برخی استان های دیگر تعداد شهدای کمتری دارد، اما در برگزاری مراسمات یادواره‌های شهدا در کشور رتبه نخست را دارد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا داوطلب بعد از ظهر امروز(شنبه) به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه استان گیلان به وجود هشت هزار شهید گیلان در دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مدافع حرم، امنیت، سلامت و غیرت اشاره و اظهار کرد: استان شهید پرور گیلان علاوه بر وحود هشت هزار شهید دارای ۲۲ هزار جانباز و ۲ هرار و ۷۰۰ آزاده است که این امر نشان دهنده ولایتمداری مردم گیلان در تاریخ جمهوری اسلامی است.

 

* رتبه نخست گیلان در برگزاری یادواره‌های شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره برخی دغدغه‌های خانواده شهدا و ایثارگران افزود: ایثارگران بیش از آنچه قانون برای آنان متصور است درخواست ندارند ولی بعضا همین مقدار هم نتوانستیم برای آنان  فراهم کنیم که از تمامی آنان عذرخواهی می‌کنم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به برگزاری یادواره شهدا در گیلان بیان کرد: استان گیلان با اینکه نسبت به برخی استان های دیگر تعداد شهدای کمتری دارد، اما در برگزاری مراسمات یادواره‌های شهدا در کشور رتبه نخست را دارد و در این استان بیش از هزار یادواره شهدا امسال برگزار شده است. دومین کنگره هشت هزار شهید نیز در اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

 

* برگزاری ۲۷ هزار و ۸۳۶ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در سالجاری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و حل مشکلات آنان را یکی از اولویت‌های بنیاد شهید در سطح کشور و گیلان برشمرد و افزود: در طی سال جاری ۲۷ هزار ۸۳۶ دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر در سطح تمامی شهرستان‌های گیلان توسط مسئولان برگزار شده و شخص بنده نیز ۲ هزار و ۵۴۳ دیدار چهره به چهره با خانواده شهدا و ایثارگران داشتم‌.

وی با بیان اینکه ایثارگران دارای جانبازی ۵ تا ۷۵ درصد زیر چتر حمایتی بنیاد شهید هستند، تصریح کرد: در گیلان ۱۴ هزار و ۹۸ نفر حقوق بگیر وجود دارد و در دولت سیزدهم نیز به جانبازانی که در سن بازنشستگی بودند پاداش بازنشستگی تعلق گرفت و این روند ادامه دارد.

 

* پیگیر وضعیت جانبازی مدافعان امنیت آسیب دیده در اغتشاشات هستیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تاکید بر پیگیری بنیاد شهید به پرونده جانبازی مدافعان امنیت که در دوران اغتشاشات با آسیب مواجه شدند، گفت: در این خصوص ۲ جلسه کمیسیون پزشکی تشکیل شده و تمام تلاش بنیاد شهید به سرانجام رسیدن این پرونده‌ها و تعلق گرفتن درصدی جانبازی به مدافعین امنیت آسیب دیده است.

داوطلب با اشاره به جمع‌آوری ۲۲۰ هزار سند از شهدای گیلانی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شهدای گیلانی دارای ۲ هزار و ۳۰۰ وصیت‌نامه دست نویس هستند که این وصایا در قالب پنج جلد تهیه شده است که هر جلد شامل ۱۰۰ وصیت‌نامه می‌باشد.

وی نقش اقدامات فرهنگی در معرفی شهدا برای نسل جدید و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار مهم دانست و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در گیلان چهار مستند برای شهدای فاخر و شاخص گیلان ساخته شده است که این روند ادامه‌ دار خواهد بود.

داوطلب از انجام مصاحبه با خانواده شهدا در گیلان در طول سال جاری خبر داد و بیان کرد: سه هزار مصاحبه با عنوان سند افتخار از خانواده شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تهیه شده است که برای معرفی شهدا به نسل آینده بسیار موثر است.

 

* آغاز طرح “سلام شهید” در گیلان از روز ۲۲ اسفند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به آغاز طرح سلام شهید در گیلان از روز ۲۲ اسفند خبر داد و افزود: همزمان با ۲۲ اسفند روز شهید، طرح سلام شهید در سرتاسر گیلان آغاز خواهد شد و این طرح به مدت یک هفته در گیلان اجرایی شده و در آن مسوولان به خانواده شهدا و خانواده ایثارگر رفته و با آنان دیدار می‌کنند.

داوطلب یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را تکمیل گلزارهای شهدا در سطح کشور دانست و بیان کرد: در طول سال جاری و با اقدامات صورت گرفته تمامی گلزارهای شهدا گیلان نوسازی و یا در برخی از نقاط گلزار شهدای جدیدی احداث شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار