کد خبر : 105176
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1402- 38: 12

اتمام پروژه سنگفرش بازارچه سبزه میدان رشت

اتمام پروژه سنگفرش بازارچه سبزه میدان رشت

پس از پیوستن شهر رشت در شبکه شهرهای خلاق جهان، شهرداری رشت ملزم به انجام برخی الزامات برای حفظ این عنوان گردیده و سنگفرش و مناسب سازی محوری به عنوان «گذر خوراک» در همین راستا صورت گرفته است.

به گزارش گیلانستان، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت امروز ۲۸ اسفند ماه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز این پروژه، از ابتدای بهمن ماه سال جاری، گفت: بازارچه سبزه میدان واقع در کوچه جمشید جمراد در پیاده راه اعلم الهدی، از قدیم، محل فعالیت واویشکاپزی های رشت بوده و بدین منظور پس از مطالعات انجام شده در حوزه بازآفرینی سازمان عمران، کف سازی، سنگفرش و مناسب سازی این محور برای فعالیت بیشتر کسبه این محور در دستور کار قرار گرفت و لاین نخست آن پایان یافت.

 

اکبری، با اشاره به اینکه سنگفرش بازارچه سبزه میدان در محور پروژه گردشگری، ۷ کیلومتری رشت قرار دارد، خاطر نشان کرد: کوچه جمشید جمراد، بخش باقیمانده بازارچه قدیم سبزه میدان است که با احداث خیابان اعلم الهدی در سال ۱۳۱۰، از بین رفت. بخش باقیمانده آن به شکل V باقی مانده و از قدیم محل فعالیت چند واحد خوراک پزی می باشد.

 

وی، افزود: سنگفرش لاین نخست آن از ابتدای کوچه جمشید جمراد و نزدیک به سبزه میدان تا واویشکاپزی چهارفصل در انتهای همان کوچه، به اتمام رسیده و لاین دوم، کوچه ای که در ابتدای بانک ملی قرار دارد، پس از تعطیلات نوروز، سنگفرش می شود.

 

گفتنی است، پس از پیوستن شهر رشت در شبکه شهرهای خلاق جهان، شهرداری رشت ملزم به انجام برخی الزامات برای حفظ این عنوان گردیده و سنگفرش و مناسب سازی محوری به عنوان «گذر خوراک» در همین راستا صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار