کد خبر : 94115
تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402- 04: 22

استاندار گیلان:

اجازه افزایش قیمت به سودجویان را نمی دهیم

اجازه افزایش قیمت به سودجویان را نمی دهیم

استاندار گیلان با اشاره به نظارت بیشتر دستگاه ها بر قیمت گذاری کالاها در استان گفت: در سال «مهار تورم و رشد تولید» اجازه افزایش قیمت به سودجویان در گیلان را نخواهیم داد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی ظهر جمعه در سخنرانی بین خطبه‌های نماز بخش خشکبیجار با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر خم اظهار کرد: مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی طی ۴۴ سال گذشته دوران پیروزی انقلاب اسلامی با ایستادگی، شهامت همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

 

وی به حضور مستمر مسئولان در روزهای مختلف سال و در بین مردم را از اهداف دولت سیزدهم برشمرد و افزود: خدمات رسانی به مردم همواره در دستور کار همه مسئولان قرار دارد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر احصاء مشکلات مختلف بخش خشکبیجار طی یک و نیم سال گذشته ادامه داد: در طی چند ماه گذشته مناطق کشاورزی و ساحلی خشکبیجار مورد بازدید گرفته و جلسات متعددی در این خصوص در سطح استانی و شهرستانی برگزار شده است.

 

عباسی به فعالیت مردم خشکبیجار در بخش کشاورزی و تولید انواع محصولات باغی اشاره کرد و گفت: اساس کار مردم در این منطقه کشاورزی، تولید برنج و سایر محصولات باغی بوده و بنده به عنوان یک کشاورز زاده از هیچ تلاشی برای رفع دغدغه این مردم کوتاهی نخواهم کرد.

 

وی با اشاره به بحران شدید کمبود آب زراعی در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته شرایط ذخایر منابع آبی در گیلان حقیقتاً بسیار بحرانی و وخیم بود به طوری که میزان آب ذخیره شده در پشت سد نصف شده بود ولی با یک مدیریت جهادی و با توکل به پروردگار توانستیم بحران کمبود آب زراعی را مدیریت کنیم.

 

عباسی با اشاره به ضعف قدرت برق در منطقه خشکبیجار افزود: عمده مشکلات مردم این منطقه مسئله برق و آب زراعی بوده و در همین راستا بخش اعظمی از مدیران ادارات کل از جمله مدیران شرکت توزیع برق، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی را به این منطقه فرا خواندیم.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به تهیه اراضی لازم به منظور احداث ایستگاه‌های فشار قوی تولید برق در بخش خشکبیجار، بیان کرد: در خصوص قیمت اراضی در منطقه خشکبیجار، دولت نمی‌تواند فراتر از قیمت کارشناسی اعلام شده توسط دادگستری پرداخت کند.

 

افزایش مصرف برق در استان نگران کننده است

 

استاندار گیلان با ابراز نگرانی از افزایش مصرف برق در این استان در طی چند هفته اخیر، تصریح کرد: با اقدامی جهادی و همراهی مردم در فصل تابستان سال گذشته یک روز قطعی برق گذاشتیم ولی متأسفانه عده‌ای هر ساله کابل‌های برق را سرقت کرده و مردم را با مشکل مواجه می‌کنند که باید با سارقان برخورد جدی صورت گیرد.

 

عباسی با تکلیف به مدیران آب و فاضلاب در خصوص بررسی دلایل مشکل آب شرب در برخی از مناطق خشکبیجار، گفت: در یک منطقه از خشکبیجار مردم با مشکل آب شرب مواجه هستند که سریعاً مدیران آب و فاضلاب باید در آن منطقه حضور یافته و بعد از بررسی‌های به عمل آمده علت مشکل آب را به استانداری اعلام کنند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس قانون دولت تا سه ماه بعد از برداشت محصول شالیکاران حق واردات برنج را ندارد، افزود: بعد از مشخص شدن میزان تولید برنج در کشور، نیازسنجی‌های لازم انجام شده و بر اساس نیاز جامعه دولت به منظور تنظیم بازار برنج وارد کشور خواهد کرد.

 

استاندار گیلان ادامه داد: در سال گذشته به دلیل مشکلات ارزی قیمت برنج به طور جهشی با افزایش مواجه شد و در این بین کشاورز متضرر شده و برنج با قیمت بسیار زیاد به دست مصرف کننده رسید.

 

وی با بیان اینکه قیمت گذاری کالاها باید مورد بررسی قرار گیرد و دستگاه‌های نظارتی باید اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: در این خصوص فرماندار باید جلساتی را با شهردار و اعضای شورای اسلامی خشکبیجار برگزار کند زیرا در سال مهار تورم و رشد تولید اجازه افزایش قیمت را به سودجویان در گیلان نخواهیم داد.

 

استاندار گیلان با انتقاد از وضعیت کیفیت پخت نان در این استان، بیان کرد: گندم را با کلی تلاش وارد گیلان کرده و در اختیار نانوا قرار می‌دهیم ولی متأسفانه کیفیت نان تعریف چندانی ندارد از این رو تمامی فرمانداران باید نظارت خود بر این مسئله را افزایش دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ازطرف مادرشهیدومادرجانباز جمعه , ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

سلام.جناب استاندارمحترم‌مادرشهیدبعدچندسال اجاره نشینی ومشکلات زبادرهن واجاره اخیراازسوی مالک منزل مادرشهیددررشت وافزایش چندین برابرکرایه منزل وداشتن شرایط پرداخت ومشکلات شدیدبلاتکلیف بوده وراهی بجزچادرزدن درگوشه ای ازشهرراندارندوچیزی هم به زمان تخلیه منزل نمانده..آقای استاندارفکری بحال اجاره خانه ها تقاضای افزایش کرایه خانه مستاجران ازسوی مالکین بکنید…مادرشهیدوجانبازهمین شهر.

رفتن به نوار ابزار