کد خبر : 94335
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402- 06: 20

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ارتقاء سطح رفاه بازنشستگان و کارگران نیازمند تلاش‌های گسترده‌تری است

ارتقاء سطح رفاه بازنشستگان و کارگران نیازمند تلاش‌های گسترده‌تری است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: طی چند سال اخیر در راستای رفع مشکلات معیشتی و رفاهی بازنشستگان و کارگران اقدمات مناسبی شده اما باید تلاش بیشتر و گسترده‌تری در این حوزه انجام شود.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان تامین اجتماعی گیلان در رشت اظهار کرد: بازنشستگان حدود ۳۰ سال زحمت کشیدند و با کار و تلاش خود به جامعه خدمت کردند و اینک باید آثار تلاشهای خود را در بهبود سطح رفاه زندگی مشاهده کنند.

 

وی افزود: خوشبختانه هم اینک برنامه‌ریزی‌های خوبی برای رفاه حال بازنشستگان و کارگران در حال اجراست اما این برنامه‌ها و تلاش‌ها باید ارتقاء یابد تا شاهد برطرف شدن مشکلات این قشر زحمتکش باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: برخی از مشاغل سخت و زیان‌آور است و کارگران برای ارتقای تولید و به حرکت درآوردن چرخ صنعت تلاش وافری انجام می‌دهند از این‌رو باید به این جمعیت توجه ویژه‌ای شود که خوشبختانه سیاست دولت کنونی بر این امر متمرکز است.

 

امام جمعه رشت اضافه کرد: مدیران باید مشکلات کارفرمایان و کارگران را به دقت بررسی کرده و اقدامات لازم را در کاهش و رفع آنها انجام دهند تا شاهد رونق و افزایش تولید در واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی باشیم.

 

آیت‌الله فلاحتی به حضور مدیران دلسوز و جهادی در همه بخش‌ها به خصوص در تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بخش زیادی از جامعه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند باید مدیران دلسوز در بین آنان حضور یافته و مسائل آنان را به صورت ملموس درک کرده و برای کاهش آنها جهادی عمل کنند ضمن آنکه صبر و حوصله هم لازمه نتیجه بخشی این اقدامات است.

 

۴۷۳ هزار بیمه شده اصلی در گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

 

سرپرست تامین اجتماعی گیلان در این دیدار به فعالیت این سازمان در استان اشاره و اظهار کرد: حدود ۴۷۳ هزار بیمه شده اصلی در گیلان تحت پوشش این سازمان هستند.

 

کیوان مرتضوی افزود: از این تعداد حدود ۵۶ درصد بیمه اجباری هستند که مشمول قانون کار می‌باشند و طی سال گذشته نیز ۴۸ هزار نفر در گیلان که فاقد هرگونه بیمه بودند از این پوشش بیمه‌ای برخوردار شدند.

 

وی اضافه کرد: همچنین ۶ هزار و ۵۰۰ قالیباف، ۲۷ هزار راننده، ۲۷ هزار کارگر ساختمانی در گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و هم‌اینک نیز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر زیر پوشش صندوق بیمه بیکاری می باشند.

 

سرپرست تامین اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: در گیلان حدود ۱۸۰ هزار مستمری‌بگیر و ۱۱۴ هزار بازنشسته تامین اجتماعی وجود دارد که سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان مستمری به این افراد پرداخت شد و امسال نیز در مجموع این رقم به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد.

 

مرتضوی بیان کرد: برای این سازمان؛ مباحث کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هدف آن است که نگاه ویژه‌ای به بیمه شدگان تامین اجتماعی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این سازمان تاثیرگذاری مستقیم بر کارگران و بازنشستگان دارد، تلاش بر آن است با یک مدیریت هوشمند و جهادی خدماتی در سطح و کیفیت بالاتر به این اقشار ارائه شود.

 

وی حذف دفترچه های سازمان تامین اجتماعی را یکی از اقدامات شایسته این سازمان عنوان و اظهار کرد: این کار به انجام رسیده و هم‌اینک نیز با گسترش خدمات غیرحضوری شاهد تسهیل امور درمان و بیمه شده‌های این سازمان در گیلان و نیز کشور هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار