کد خبر : 64757
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 فروردین 1400- 09: 18

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان:

از برپایی کرسی تلاوت خانگی تا تشکیل گروه‌های مسجدی در فضای مجازی

از برپایی کرسی تلاوت خانگی تا تشکیل گروه‌های مسجدی در فضای مجازی

حجت الاسلام رضوانی نژاد با تشریح فعالیت‌های رمضانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از تشکیل گروه‌های مسجدی در فضای مجازی برای پوشش برنامه‌های معنوی این ماه خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به فعالیت‌های رمضانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در قالب ستاد فهما گیلان اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان منطبق با مصوبات ستاد ملی کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به کانون‌های مساجد سراسر گیلان ابلاغ شده که در سراسر استان برگزار می‌شوند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان از توزیع هزار و ۲۰۰ بسته گوشت قربانی در آستانه ماه رمضان بین کانون‌های مساجد استان خبر داد و افزود: این بسته‌های گوشت گرم در قالب طرح ملی راهکار با محوریت کانون‌های مساجد بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

وی برنامه‌های قرآنی کانون‌های مساجد در ماه رمضان را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر بهره‌گیری از فضای مجازی در ایام کرونا گفت: با توجه به شرایط  قرمز استان در افزایش ابتلا به کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای برگزاری مجالس معنوی ماه مبارک رمضان، کانون‌ها  نسبت به تشکیل گروه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی اقدام کرده تا در این گروه‌ها برنامه‌های معنوی ماه مبارک رمضان را پوشش دهند.

رضوانی نژاد از برپایی کرسی تلاوت خانگی خبرداد و بیان کرد: جزخوانی قرآن کریم، ترتیل‌خوانی، جلسات ختم قرآن، طرح تلاوت نور(تلاوت روزانه قرآن کریم)، استماع، تفسیر، حفظ و آموزش قرآن کریم از برنامه‌های قرآنی کانون‌ها در ماه مبارک رمضان است.

وی اجرای زنده اذان توسط مکبران و مناجات خوانی را در دستور کار کانون‌ها دانست و اعلام کرد: کانون‌های مساجد استان برای همه رده‌های سنی برنامه‌هایی از قبیل قصه گویی(قصه‌های قرآنی)، نقاشی، دلنوشته و عکس و تبلیغ کتاب با موضوع شنبه‌های کتاب با محوریت معرفی ماه مبارک رمضان، لیالی قدر، عید فطر را برگزار می کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به برپایی سفره کریمانه در قالب توزیع افطاری ساده و غذای گرم توسط کانونی‌ها اذعان داشت: در این ایام کانون‌ها در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در دستگیری از نیازمندان و کمک مومنانه با مشارکت خیران بسته‌های معیشتی را تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنند.

وی تبیین ماه مبارک و شعار سال، خاطره‌نویسی در سنین مختلف و موضوعاتی نظیر این را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این نهاد دانست و یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان از زمان شیوع کووید ۱۹ بسته‌های بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده را در بین مردم و خانواده‌ها توزیع کرده‌اند که این مهم نیز در ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته رضوانی نژاد بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی لیالی قدر و عید فطر از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به آغاز طرح «بهارانه فهما» جهت رقابت در رویداد ملی فهما تاکید کرد: این طرح ملی در قالب بسته برنامه‌ای ایام سال نو و ماه‌های مبارک شعبان و رمضان برگزار می‌شود که در هفت محور قرآنی، دعا و احکام، کتابخوانی، فرهنگی و مناسبتی، هنری، کمک مومنانه و مقابله با شیوه بیماری کرونا طراحی و برنامه ریزی شده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار