کد خبر : 54303
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1399- 54: 16

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان:

استان گیلان به گروه خونی “AB منفی” نیاز فوری دارد

استان گیلان به گروه خونی “AB منفی” نیاز فوری دارد

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از نیاز مبرم به گروه خونی AB منفی در گیلان خبر داد و گفت: امیدواریم مردم در امر اهدا خون به نیازمندان بیشتر از همیشه مشارکت کنند.

به گزارش گیلانستان، گیتی ایزدی‌پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر به گروه خونی AB منفی در استان گیلان نیاز فوری داریم اظهار داشت: امیدواریم مردم در امر اهداء خون به نیازمندان بیشتر از همیشه مشارکت کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان شیوع ویروس کرونا در کشور و استان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه امر اهداء خون در این شرایط حیاتی است عنوان کرد: همواره به اهداء خون در همه گروه‌ها نیاز است اما اکنون به گروه خونی AB منفی نیاز فوری داریم.

ایزدی‌پور با اشاره به اینکه بیماران چشم انتظار یاری اهداءکنندگان با گروه خونی AB منفی هستند تصریح کرد: از عموم مردم گیلان می‌خواهم تا برای اهدا خون در این گروه خونی و نجات بیماران نیازمند به پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ مراجعه کنند.

وی در مورد راه‌های ارتباطی مردم با سازمان انتقال خون استان گیلان نیز ابراز داشت: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر جهت اهداء خون می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۳۳۳۲۶۷۰ و ۳۳۳۲۶۰۰۶ در رشت تماس برقرار کرده و پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان فعال بودن سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهداء خون به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir  را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان و مردم خیر استان گیلان با اهداء خون خود به نیازمندان در این امر مهم ما را یاری کنند.

سالانه به طور متوسط چیزی حدود ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز  مصرف می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار