کد خبر : 95336
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402- 56: 15

استاندار گیلان:

اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در گیلان تقویت شود/ آغاز خرید تضمینی برنج در استان

اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در گیلان تقویت شود/ آغاز خرید تضمینی برنج در استان

استاندار گیلان از آغاز خرید تضمینی برنج در استان خبر داد و گفت: اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در گیلان تقویت شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی ظهر شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان، با تسلیت ایام حزن و اندوه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: سوگواری باشکوه مردم در ایام محرم نشان دهنده روح معنویت در جامعه است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه اشتغال و تولید بیان کرد: ایجاد اشتغال، افزایش و تقویت سرمایه گذاری و کاهش تورم در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد.

 

عباسی با بیان اینکه مسائل اقتصاد کشاورزی در گیلان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: در راستای تولید و اشتغال در برش استانی باید از منابع و ظرفیت‌های گیلان به خوبی بهره گرفت.

 

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در راستای اشتغال و تولید، افزود: جذب سرمایه گذار و ترغیب بخش خصوصی در راستای اشتغال زایی و رونق تولید استان بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

 

استاندار گیلان از آغاز خرید تضمینی برنج در استان خبر داد و اضافه کرد: دولت دنبال رفع نگرانی شالیکادان است و از این رو خرید تضمینی برنج از امروز در استان آغاز شده است.

 

عباسی با اشاره به ضعف مدیریت در برخی نقاط کشور، اضافه کرد: اجازه نمی‌دهیم برخی سو مدیریت‌ها در برخی استان‌ها در بخش تأمین مرغ و سایر کالای اساسی، به گیلان سرایت کند و هم استان‌های ما متضرر شوند.

 

وی از رشد ۶ درصدی میانگین اشتغال گیلان به نسبت کشور خبر داد و افزود: میانگین اشتغال در کشور ۴۱.۲ درصد بوده که این رقم در گیلان ۴۷.۲ افزایش پیدا کرده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه داده‌های آماری نشان از وضعیت رو به بهبود شاخص‌های اقتصادی استان می‌دهد، گفت: استمرار رشد اقتصادی و اشتغالزایی در گیلان باید در اولویت کارهای مسئولان قرار گیرد.

 

عباسی با تاکید بر اینکه اشتغال به سمت دانش بنیان سوق داده شود، اضافه کرد: تولیدات دانش بنیان اثرات گسترده‌ای دارد و دارای بهره وری بالایی است.

 

وی با انتقاد از برخی کوتاهی‌ها در جذب سرمایه و اعتبارات در حوزه اشتغال، افزود: برخی کوتاهی‌ها از سوی مدیران در جذب سرمایه در بخش اشتغال پذیرفته نیست.

 

استاندار گیلان از تشکیل کارگروهی مجزا در خصوص کوتاهی‌های صورت گرفته در بخش جذب سرمایه و اعتبارت خبر داد و اضافه کرد: در این کارگروه علل و عوامل ضعف در جذب سرمایه در حوزه اشتغال با دقت بررسی شود.

 

عباسی با بیان اینکه مدیری که توانایی کار ندارد استعفا داده و یا برکنار شود، گفت: فرمانداران نسبت به کوتاهی مدیران شهرستانی در حوزه اشتغال و جذب سرمایه باید پاسخگو باشند.

 

وی با بیان اینکه دولت دنبال شعار محوری نیست، افزود: آمارها بر اساس واقعیت‌ها و قابلیت‌های موجود ارائه می‌شود و لذا فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها نسبت به جذب سرمایه و اشتغال جدی عمل کنند.

 

استاندار گیلان با انتقاد از پایین بودن شاخص جذب سرمایه و آمار اشتغال در برخی شهرستان‌ها، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر شهرستان در راستای رشد اقتصادی و اشتغال زایی محور کار فرمانداران قرار گیرد.

 

عباسی با بیان اینکه اولویت با طرح‌های کارفرمامحور باشد، گفت: ارزیابی عملکرد فرمانداران و مدیران بر اساس شاخص اشتغال و رشد اقتصادی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه کوتاهی در حوزه اشتغال پذیرفته نیست، افزود: اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در گیلان تقویت شود و روستاها باید محور اشتغالزایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار