کد خبر : 45542
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1398- 16: 11

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد:

اشتغال ۲۱۶۷ افراد جویای کار توسط بنگاه های کاریابی در گیلان

اشتغال ۲۱۶۷ افراد جویای کار توسط بنگاه های کاریابی در گیلان

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان برگزار و مسئولان با تأکید بر لزوم ایجاد سامانه ای برای ارتباط میان شرکت ها و افراد جویای کار از اشتغال دو هزار و ۱۶۷ نفر توسط بنگاه های کاریابی خبردادند.

به گزارش گیلانستان کیوان محمدی صبح پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه استان گیلان دارای ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: از این تعداد هشت پروژه مربوط به جهاد کشاورزی با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و یک پروژه شیلات است که تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه اولویت وزارت جهاد کشاورزی گیلان نوغانداری نیست، گفت: دو پروژه در حوزه نوغانداری و ابریشم تعریف شده که باید در سطح ملی بررسی و حل شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی مرکز نوآوری، افزود: برای پسماند ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است و آبرسانی سدها، تصفیه خانه و فاضلاب نیازمند به تخصیص اعتبارات هستند.

محمدی با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز و دریافت تسهیلات بانکی واحدهای بزرگ از تبصره ۱۸، بانک‌ها را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: در تبصره ۱۸، در حوزه صنعت مشکل اساسی سرانه تسهیلات اشتغال گیلان که ۷۰ میلیون تومان بوده که نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

ایجاد ۹۰ شغل در سال ۹۸

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه از سال گذشته ۶ هزار و ۴۷۱ فرصت شغلی با پرداخت ۳۵۱ میلیارد تومان شغل ایجاد شده است، اظهار کرد: در حوزه تسهیلات فراگیر ۱۱۵ میلیارد تومان با اشتغال ۱۴۵۳ نفر و تسهیلات مشاغل خانگی ۳ و نیم میلیارد تومان با ایجاد برای ۴۰ نفر ایجاد شده است.

عباس علیزاده با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و ۹۰ شغل ایجاد شده است، افزود: ۲ هزار و ۱۶۷ نفر افراد جویای کار توسط شرکت‌های کاریابی مشغول به کار شده‌اند.

وی تاکید کرد: درصدد ایجاد ایجاد سامانه‌ای برقراری ارتباط بین واحدهای تولیدی و افراد جویای کار هستیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار