کد خبر : 39841
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398- 55: 11

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

اشیاء باستانی موزه رشت ساماندهی می‌شود

اشیاء باستانی موزه رشت ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ساماندهی هزار و ۵۰۰ قلم شیء تاریخی موجود در موزه رشت خبر داد و گفت: لیست این اشیاء تاریخی و باستانی پس از مستند‌نگاری در نرم افزار جام ثبت می‌شود.

به گزارش گیلانستان شهرود امیرانتخابی، حفاظت از اشیاء باستانی موزه رشت و انعقاد قراردادی با موضوع ساماندهی آن‌ها را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات لازم برای ساماندهی بیش از هزار و ۵۰۰ قلم شیء تاریخی موجود در موزه رشت توسط سازمان میراث فرهنگی فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در مورد مفاد این قرارداد نیز عنوان کرد: مستند نگاری، تفکیک، طبقه‌بندی، کارشناسی اموال، الصاق برچسب، شماره‌گذاری اموال فرهنگی- تاریخی، تهیه عکس و شناسنامه عمومی در خصوص مشخصات ظاهری کاربردی و قدمت آثار از جمله مفاد این قرارداد است.

امیرانتخابی در تشریح بیشتر چگونگی انجام عملیات ساماندهی اشیاء باستانی موجود در موزه رشت تصریح کرد: عملیات مربوط به این کار زیر نظر اداره کل موزه‌ها و اموال فرهنگی – تاریخی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور و معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان انجام می‌شود.

وی از ثبت لیست اشیاء در فرم‌های سه برگی و دفاتر و سپس در نرم‌افزار جام پس از انجام فرآیند مربوط به مستند‌نگاری را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: کلیه اطلاعات مربوط به این مستند‌نگاری در موزه رشت ثبت و ضبط می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به معاونت میراث فرهنگی به این اطلاعات دسترسی یابند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ساماندهی اشیاء تاریخی و باستانی در استان را از جمله برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در همین راستا سال گذشته فرآیند ساماندهی هزار و ۸۰۰ قلم شیء تاریخی موزه باستانی رشت را انجام داد.

امیرانتخابی نگهدادی بیش از ۴۰ هزار قلم شیء تاریخی در موزه باستان‌شناسی رشت را مورد تأکید قرار داد و افزود: بهره‌برداری از موزه‌های جدید باستان‌شناسی در گیلان با هدف نگهداری از آثار هر کدام از شهرستان‌ها در همان نقطه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار